1 צפייה בגלריה
הולכת רגל נהרגה לאחר שמשאית פגעה בה בנתניה
הולכת רגל נהרגה לאחר שמשאית פגעה בה בנתניה
זירת התאונה בנתניה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
הולכת רגל כבת 70 נהרגה הבוקר (שלישי) בתאונת דרכים ברחוב שוהם בנתניה, סמוך לשוק. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו לזירת התאונה קבוע את מותה במקום. ההרוגה הבוקר היא הקורבן ה-31 השנה של תאונות עם משאיות לפי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.
נהג המשאית נשאר במקום ובוחני התנועה של המשטרה הגיעו לזירה ופתחו בחקירת התאונה.
הפרמדיקים יקי חג'ג' ואוריאן לוקץ ממד"א סיפרו כי "הפצועה שכבה על הכביש סמוך למשאית כשהיא מחוסרת הכרה וסובלת מפגיעה רב מערכתית קשה. ביצענו בדיקות רפואיות והענקנו לה טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וביצוע פעולות החייאה, אבל הפגיעה שלה הייתה קשה מאוד ובסופן נאלצנו לקבוע את מותה".
מנתוני עמותת אור ירוק עולה כי מתחילת השנה נהרגו 75 הולכי רגל בתאונות דרכים. זאת לעומת לעומת 72 הולכי רגל שנהרגו בתאונות דרכים בתאריך המקביל ב-2019. עוד עולה כי מתוך 75 ההרוגים השנה, 34 מהם היו אזרחים ותיקים בני 65 ומעלה - כמעט אחד מכל שני הולכי רגל הרוגים מתחילת השנה הוא אזרח ותיק (45%).
מנכ"ל עמותת אור ירוק ארז קיטה מסר: "הולכי הרגל הפכו שקופים בשנים האחרונות, בעיקר האזרחים הוותיקים. אנשים ששרדו מלחמות ובנו את המדינה, לא שורדים את המלחמה בכביש. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים וברשויות המקומיות חייבים למפות את הרחובות האדומים והמסוכנים להולכי הרגל, כמו גם את מעברי החציה הקטלניים ולשפר בהם את התשתית. פס האטה פשוט וזול יכול לעיתים לעשות את ההבדל בין חיים ומוות. הקורונה משנה סדרי תחבורה בכל העולם, אנשים הולכים יותר ברגל, הגיע הזמן להתאים את התשתית כך שהיא תגן עליהם".
אסף זגריזק השתתף בהכנת הכתבה