3 צפייה בגלריה
לפני הצתת דגל הגאווה בבית בפרדס חנה-כרכור
לפני הצתת דגל הגאווה בבית בפרדס חנה-כרכור
הדגל בבית הקפה. לפני ואחרי שהוצת
(צילום: אוהד ורטהיימר)
"פשעי שנאה נגד הקהילה הגאה הם תוצאה של הסתה מתמשכת": חברי הקהילה הגאה ותומכיה בפרדס חנה-כרכור יפגינו הערב (שני) ברחבת המועצה נגד להט"בפוביה "ובעד מקום שווה ובטוח לכל אחד ואחת מחברי הקהילה והתושבים במועצה", לאחר הצתות של דגלי גאווה במושבה.
ביום שבת הוצת דגל גאווה בבית הקפה "נוני ופורטונה", הפעיל גם כחנות וינטג' ויד שנייה. הנהלת בית הקפה הביעה צער על התקרית, ומסרה כי "היה לנו עצוב וקשה לראות שהמציאות הנוראה הזאת הגיעה לפתח המקום המיוחד והמוגן שלנו". לדבריהם, "שואלים אותנו 'למה יש אצלנו דגל גאווה?', והתשובה כאן ממש מתחת לאף שלנו. חשבנו שנכון יהיה להביע סולידריות, לתת מקום ולנרמל גאווה. בצוות שלנו יש גאות וגאים ורצינו לתמוך בהם ובעמותת "חנה גאה" ולהפיץ אהבה".
3 צפייה בגלריה
לפני הצתת דגל הגאווה בבית בפרדס חנה-כרכור
לפני הצתת דגל הגאווה בבית בפרדס חנה-כרכור
דגל הגאווה בבית הקפה, לפני ההצתה
(צילום: אוהד ורטהיימר)
3 צפייה בגלריה
לאחר הצתת דגל הגאווה בבית בפרדס חנה-כרכור
לאחר הצתת דגל הגאווה בבית בפרדס חנה-כרכור
דגל הגאווה שהוצת
(צילום: אוהד ורטהיימר)
בשבוע שעבר, כמה ימים לפני התקרית, הוצת דגל בשכונת רמז במושבה. הדגל היה בחצר בית פרטי שבו מתגוררות אנט ומורן עם בנותיהן. תושבת השכונה שהבחינה בהצתה סיפרה כי בשעת לילה מאוחרת הגיע גבר חובש כיפה והצית את הדגל. היא צעקה עליו והוא נמלט תוך כדי שהוא צועק "זה הורס את כל העולם". בעלות הבית כיבו את האש והאירוע הסתיים ללא נפגעים בגוף.
אנט, שהדגל בביתה הוצת, אמרה כי "הבנות שלנו ישנו בחדר הקרוב לחצר. אם אשתי לא הייתה שומעת את הצעקות של השכנה לא היינו שמות לב בכלל עד שהייתה שריפה רצינית. המשפחה הנהדרת שהקמנו, האהבה שלנו 'הורסת את העולם'. זה אקט שנאה אלים וקשה. אנחנו מפוחדות".
הילה פאר, יו"ר האגודה למען הלהט"ב, מסרה כי "פשעי השנאה נגד הקהילה הגאה הם תוצאה של הסתה מתמשכת ודורשים תגובה משמעותית של נראות במרחב הציבורי. הציפייה שלנו היא שהמועצה תתלה דגלי גאווה ברחבי המועצה ותעביר מסר ציבורי של סובלנות וקבלה לכל אחד ואחת בעיר - ומוטב שעה אחת קודם".
הגר פרי יגור, ראש המועצה המקומית פרדס חנה-כרכור, מסרה בעקבות המקרים כינסה הערכת מצב במשטרה. לדבריה, "בשיתוף פעולה הדוק עם מפקד תחנת זיכרון יעקב הוחלט להקצות את כל המשאבים על מנת להביא לתפיסתו המהירה של המצית. גורמי הביטחון במועצה ביקרו בשטח ובבית הקפה ושוחחו עם הבעלים".
היא הוסיפה כי "אירועי שריפת הדגלים הם ניסיון אלים ומסוכן לפגוע במרקם הקהילתי העדין שנוצר במושבה. לא ניתן לאירוע אלימות מכל סוג לפגוע בחופש והביטחון של כל תושבת ותושב ביישוב ונפעל מול משטרת ישראל על מנת שמקרים אלו לא יישנו".
ממשטרת ישראל נמסר כי עם קבלת התלונה נפתחה חקירה במטרה להגיע לאמת.