מושל ניו יורק אנדרו קואומו הגיב אתמול (רביעי) להאשמות על הטרדות מיניות ואמר שהוא אמנם מתנצל על הצער שגרם – אך לא יתפטר מתפקידו. "נבחרתי על ידי תושבי מדינת ניו יורק. אני לא מתכוון להתפטר", אמר קואומו במסיבת עיתונאים, שהייתה ההופעה הציבורית הראשונה שלו מאז פרסום ההאשמות בשבוע שעבר. הוא התנצל על התנהגות שלדבריו "גרמה לאנשים להרגיש לא בנוח". שלוש נשים צעירות סיפרו שקואומו הטריד אותן.
"קודם כל, אני תומך לחלוטין בזכותה של אישה להיחשף, ואני חושב שצריך לעודד את זה בכל דרך. אני מבין כעת שפעלתי בדרך שגרמה לאנשים להרגיש לא בנוח. זה לא היה מכוון, ואני באמת מצטער על כך מאוד", אמר המושל הדמוקרטי בן ה-63. "אני מרגיש נורא על זה, ובכנות – זה מביך אותי. וזה לא קל לי להגיד את זה. אבל זו האמת. אבל זה מה שאני רוצה שתדעו, ושתדעו את זה ישירות ממני: מעולם לא נגעתי באף אחד בצורה שאינה הולמת".
4 צפייה בגלריה
מושל ניו יורק אנדרו קואומו מגיב לטענות שהטריד מינית
מושל ניו יורק אנדרו קואומו מגיב לטענות שהטריד מינית
המושל בהצהרה
(צילום: AP)
קואומו אמר שההתנהגות שלו לא הייתה מכוונת, וסיפר שנהג לחבק ולנשק אנשים כדי לברך אותם לשלום. "אני מבין שהרגישויות השתנו, ושההתנהגות השתנתה. אני מבין את זה, והולך ללמוד מזה", אמר המושל. הוא ביקש מתושבי ניו יורק להמתין לתוצאות החקירה בעניינו, ורק אז לגבש דעה על הטענות שפורסמו נגדו. "תקבלו החלטה כשאתם יודעים את העובדות", אמר המושל, שזו כהונתו השלישית בתפקיד. הוא הבטיח לשתף פעולה עם חקירת הפרשה. את החקירה תוביל לטישיה ג'יימס, התובעת הכללית של מדינת ניו יורק.
בשבוע שעבר סיפרה לינדזי בוילן בת ה-36, עוזרת לשעבר של קואומו, שהוא נגע בה בניגוד לרצונה כשעבדה תחתיו בין 2015 ל-2018. בוילן סיפרה שהמושל נישק אותה בכוח על שפתיה והציע לה לשחק איתו סטריפ פוקר. כמה ימים לאחר מכן נחשפה עוד עוזרת לשעבר של קואומו, שרלוט בנט בת ה-25. היא סיפרה שבשנה שעברה קואומו הטריד אותה, ואמר לה שהוא רוצה לצאת איתה – ושאל אם פער הגילאים ביניהם בעייתי מבחינתה. בנט סיפרה: "הבנתי שהמושל רצה לשכב איתי וזה גרם לי להרגיש פחד ואי נוחות נוראית". אנה רוך, בת 33, סיפרה השבוע שפגשה לראשונה את קואומו בחתונה בניו יורק בספטמבר 2019. לדבריה הוא שם את ידיו על הלחיים שלה וביקש לנשק אותה.
בתגובה להתנצלות של קואומו כתבה אתמול לינדזי בוילן בטוויטר: "איך הניו יורקרים יכולים לסמוך עליך שתוביל את המדינה שלנו, אם אתה 'לא ידעת' שעשית משהו בלתי הולם לצוות שלך?", שאלה בוילן את המושל. בוילן מועמדת לתפקיד נשיאת רובע מנהטן בניו יורק.
4 צפייה בגלריה
לינדזי בוילן, אחת הנשים שטענו שקואומו הטריד אותן
לינדזי בוילן, אחת הנשים שטענו שקואומו הטריד אותן
לינדזי בוילן, אחת הנשים שטענו שקואומו הטריד אותן
4 צפייה בגלריה
שלט חוצות קורא לאנדרו קואומו להתפטר מדינת ניו יורק
שלט חוצות קורא לאנדרו קואומו להתפטר מדינת ניו יורק
תתפטר עכשיו: שלט חוצות בניו יורק
(צילום: רויטרס)
בעקבות ההאשמות קראו חברים דמוקרטים לקואומו להתפטר. פרשת ההטרדות המיניות היא מכה נוספת למושל הוותיק, שלאחרונה הסתבך בפרשה אחרת: בפברואר פורסם שהתובע הפדרלי בברוקלין וה-FBI בודקים את האופן שבו ניהל הממשל בניו יורק, בראשות קואומו, את המידע הנוגע למותם של אלפי דיירים בבתי אבות במהלך מגפת הקורונה. קואומו מתמודד עם טענות ל"טיוח" לאחר שנחשף כי אלפי מקרי מוות בבתי אבות לא דווחו.
פורסם לראשונה: 22:55, 03.03.21