חזית חרדית אחידה נגד הגדלת הקנסות על הפרת הנחיות הקורונה: ראשי ש"ס ויהדות התורה הודיעו לראש הממשלה בנימין נתניהו כי הם מתנגדים להצעה להחמיר את הענישה נגד מוסדות חינוך הפועלים בימים אלו בניגוד לחוק. בעקבות הצהרתו של נתניהו בסוף השבוע על כוונתו לקדם את המהלך, הבהירו לו יושבי ראש שתי המפלגות כי ימנעו את אישורו בכל מחיר.
לפי ההצעה של שר הבריאות יולי אדלשטיין להחמרת קנסות הקורונה, מוסד שמקיים פעילות חינוכית לתלמידים או למטופלים ללא אישור יספוג קנס של 25 אלף שקלים במקום 5,000 שקלים כיום. בנוסף, מוצע להגדיל את הקנס על קיום מסיבה, כנס וטקס - לרבות טקסים דתיים - ל-15 אלף שקלים במקום 5,000 שקלים היום.
3 צפייה בגלריה
  יעקב ליצמן ו בנימין נתניהו  ו אריה דרעי
  יעקב ליצמן ו בנימין נתניהו  ו אריה דרעי
אבחנה שאינה מוצדקת. ליצמן ודרעי לצד נתניהו
(צילום: עומר מירון, לע"מ, עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אבי מועלם)
השר אריה דרעי וסגן השר יעקב ליצמן הסבירו כי האבחנה בין הפרות של בתי ספר וישיבות לאלה שנעשות במקומות אחרים אינה מוצדקת ולא מקובלת עליהם, וכי עולה ממנה ריח של רדיפת חרדים. לעומתם, ח"כ משה גפני, אמר כי בכל מקרה לא יקבל החרפה של הסנקציות – גם אם יהיו אחידות.
ל-ynet נודע כי גפני הורה לחבר סיעתו ח"כ יעקב אשר לטרפד את ההצעה בוועדת החוקה בראשותו. "די עם הסכומים המטורפים הללו", אמר ח"כ גפני. "זה לא הגיוני ולא פרופורציונאלי. מוגזם לגמרי. לפחות שבסכומים כאלו יפצו גם את בעלי העסקים וגם את אלה ששומרים על ההנחיות".
בעקבות כך הודיע ח"כ אשר: "אין שום היגיון להעלות קנסות כשהתחלואה יורדת, ובוודאי לא ייתכן שמוסדות התורה והחינוך ייקנסו בסכום הגבוה פי חמישה מענפי המסחר. על משרדי הממשלה להתמקד במתווה הנדרש להפעלת המוסדות ולבנות אותו באופן שיהלום את שמירת כל כללי הבריאות, ולא לברוח לפינה הנוחה והקלה של אכיפה וקנסות שאולי טוב לנפנף בהן בתקשורת אך הן לא יועילו כלל לעצירת התחלואה".
3 צפייה בגלריה
יעקב אשר
יעקב אשר
"לא ייתכן שמוסדות התורה והחינוך ייקנסו פי חמישה מהמסחר". ח"כ אשר
(צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת )
3 צפייה בגלריה
ביתר עילית
ביתר עילית
תלמוד תורה שנפתח בשבוע שעבר בביתר עילית
(צילום: מחאת החרדים הקיצוניים)

השר דרעי אמר בקבינט הקורונה שהתכנס היום: "אני לא מקבל את זה שחתונות, חנויות ושאר מפירי חוק שפותחים בניגוד להנחיות יקבלו קנס של 5,000 שקלים, ומוסדות לימוד במדינת היהודים שיפרו את ההנחיות יקבלו מעתה קנסות מקסימאליים בסך 25 אלף שקלים. אני נגד הפרת הנחיות.
"במוסדות החינוך של ש"ס שומרים על ההנחיות, אבל מדובר במוסדות החינוך הכי חלשים, הכי עניים ואנחנו דוחפים אותם להפר הנחיות". לדבריו, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט קיבל את עמדתו וטען כי יש לשקול מחדש את העלאת הקנסות באופן הזה.
ראש הממשלה נתניהו אמר בקבינט הקורונה: "אני סבור שיש להעלות את הקנסות כלפי מעלה ולפעול בנחישות נגד מי שמפר את ההנחיות, בין אם מדובר בחתונות, מוסדות, אירועים, או כל מקום אחר שגורם להדבקה המונית".
בהכנת הכתבה השתתפה מורן אזולאי