המשטרה מתקשה לרסן את הפשיעה החמורה בחברה הערבית, העבריינים מצהירים כי ימשיכו לחסל את המסוכסכים עימם ולא יבחלו בשום אמצעים גם אם בלתי-מעורבים יקפחו את חייהם: אחרי ש-139 בני אדם נרצחו מתחילת השנה בחברה הערבית בישראל, מספרים ל-ynet עבריינים שמשתייכים לאחד מארגוני הפשיעה כי ימשיכו לנקום ולירות ביריביהם.
"אני מבטיח לך שמספר הנרצחים יעלה עוד ועוד", סיפר אחד העבריינים ממקום המסתור שלו. "הפעם לא נסלח, נרצח גם נשים, אפילו נשים בהיריון, כי אולי בעתיד הבן שלה יגדל לעולם הפשע ויחפש אותנו. נרצח כל מי שקשור לסכסוך שלנו.
"המסר שלנו למשפחות שיש להם בנים 'חיילים' אצל פושעים הוא להרחיק אותם, כי אם זה לא ייעשה - הם יהיו בתור, זה מה שיש. אנחנו רצחנו פושעים שהיו מעורבים ברציחות, אפילו כאלה שמסרו מידע קטן".
הוא הוסיף: "הסכסוך בין ארגוני הפשיעה לא פשוט, ואין מי שיביא פתרון. כולם מחפשים יעדים לחיסול או קרוביהם. היום אני באופן אישי לא גר ביישוב שלי, בחרתי להיות במקום אחר. אני יוצא למקרים דחופים עם רכב משוריין ושכפ"ץ".
1 צפייה בגלריה
זירות רצח בחברה הערבית
זירות רצח בחברה הערבית
זירות רצח בחברה הערבית
(צילום: דוברות המשטרה, נחום סגל)
עבריין אחר שנמנה עם אותו ארגון פשיעה סיפר: "המצב כל יום מחמיר, יש דברים חמורים שאף אחד לא יודע. אני גם מאוים, מחפשים אותי, אני רוצה להגן על עצמי. תמיד יש לארגון יעדים לחיסול והסוף של הדרך הזאת הוא המוות. כולנו יודעים שהזמן שלנו קצר כל עוד הסכסוך ממשיך".
הוא ציין עוד: "אנחנו צריכים להתמודד עם כל האויבים שלנו, וזאת תהיה כמו מלחמה. אנחנו יודעים שיהיו עוד קורבנות, אולי אני אהיה ביניהם, אולי מישהו מבני משפחתי".

החשש הגובר מירי בתוך היישובים הערביים הוביל רבים למנוע מילדיהם להסתובב מחוץ לבתים. תושבת הצפון שהחליטה לא לשלוח את ילדיה לבית הספר סיפרה: "האווירה מאוד מפחידה ומהווה סכנה לילדים, לנשים, כמעט לכולם.
"אנחנו שומעים היום על חפים מפשע שנרצחים באמצע הרחוב או על ירי לבתי עסק, זה מדאיג אותי מאוד ולכן בחרתי כבר לפני כמה חודשים להשאיר את הילדים בבית. רשמתי אותם למסגרת של חינוך ביתי, וכך אני יכולה לגונן עליהם מאלימות. נכון שזה לא פשוט, אבל לפחות הם יישארו בחיים".
תושבת הגליל סיפרה: "הלכתי עם הילדים לקנות משהו, ואז שמענו ירי ליד בית עסק. זרקנו את הכול והתחלנו לרוץ משם. ראינו את המוות מול העיניים. הילדים עד היום פוחדים ורועדים, הם בוכים בלילות ולא מסוגלים לצאת מהבית. איפה שנלך אין ביטחון אישי".
אישה שבנה נרצח לפני כמה חודשים אמרה: "הבן שלי חף מפשע, אדם ישר ומכובד. כשאני שומעת על רצח, הכאב העמוק חוזר אלינו. כולנו חוששים על החיים שלנו, לארגוני הפשיעה אין שום בעיה לרצוח גם אותנו".