בית משפט השלום בירושלים האריך היום (חמישי) בחמישה ימים את מעצרה של נטע קוניו, השוטרת שחשודה בסחר בנשק ובסיוע לעבריינים. כיום עובדת קוניו באגף התנועה במחוז תל אביב, אך בעבר הייתה חוקרת בכירה במחוז תל אביב. היא חשודה שניצלה את גישתה למערכות של המשטרה והפיקה מהן מידע על חקירות, לצד מידע נוסף ששימש אותה בפעולותיה. הסיפור פורסם לראשונה ב-ynet, והבוקר חשפנו כי המשטרה ידעה על פעולותיה של השוטרת כבר בחודש אפריל.
3 צפייה בגלריה
נטע קוניו השוטרת שחשודה בסיוע לעבריינים
נטע קוניו השוטרת שחשודה בסיוע לעבריינים
"מהפרשיות החמורות שהיו במשטרה". נטע קוניו
3 צפייה בגלריה
נטע קוניו השוטרת שחשודה בסיוע לעבריינים
נטע קוניו השוטרת שחשודה בסיוע לעבריינים
נטע קוניו בבית המשפט
נציג המחלקה לחקירות שוטרים בדיון הארכת המעצר אמר כי קוניו היא "שוטרת ותיקה ששימשה כאשת קשר לחוליית סחר באמל"ח, תוך שימוש באמצעים משטרתיים כדי לשמר את עבודת החולייה". לדבריו, היא חשודה ששיבשה פעולות חקירה. הוא ציין כי מדובר בחקירה מורכבת עם מעורבים רבים, ונמצאת רק בראשיתה. "החקירה מתנהלת במשך יותר מחודשיים", אמר. "עד כה ישנם מספר חד-ספרתי של חשודים בפרשה".
עורך הדין קובי פלומו, שמייצג את השוטרת בדיון, אמר כי "לפי מה שאני מבין, היא נותנת מענה טלפוני לכל אזרח ובעצם הצגת תעודה מזהה - היא בודקת איזו עבירת תעבורה יש נגדו".
עורך הדין עידן גמליאלי מהסנגוריה הציבורית, שמייצג את טל מזרחי - שעימו לפי החשד קיימה השוטרת קשר - אמר כי "אנחנו נמצאים בשלבים הראשונים של החקירה. החשוד מכחיש מעורבות בפרשה ואין לו היכרות עם השוטרת. אנחנו ממתינים שהמשטרה תסיים את חקירתה בהקדם". מעצרו של מזרח הוארך עד ליום שני. כפי שנחשף הבוקר ב-ynet, בחודש אפריל קיבל בכיר במשטרה מכתב שבו נכתב כי בין קוניו למזרחי מתקיים קשר פסול לכאורה, וצוין כי הטענות מעלות חשד לעבירות פליליות.
עורך הדין איציק איצקוביץ המייצג את אחד החשודים בפרשה הוסיף כי מרשו "מכחיש כל קשר לאירועי סחר בכלי נשק".
3 צפייה בגלריה
מכתב של המשטרה על החוקרת נטע קוניו שנאשמת בסיוע לעבריינים
מכתב של המשטרה על החוקרת נטע קוניו שנאשמת בסיוע לעבריינים
המכתב שקיבל בכיר במשטרה באפריל
נציגת מח"ש הוסיפה כי שהשוטרת "חשודה ברף הגבוה", וציינה כי "אנחנו יודעים על חקירות שהיא שיבשה". עורך הדין פלומו שאל האם מדובר ב"שיבוש הלכה למעשה", ונציגת מח"ש השיבה בחיוב. נציג מח"ש אחר אמר כי "מדובר בתיק חמור עם עבירות חמורות, ונדרשים עוד ימים כדי להבין את מעורבות השוטרת. מדי יום מתגלה מידע חדש. לא ניתן להסתפק בחלופת מעצר שלא תאיין את החשד לשיבוש. המסוכנות לא תחומה בגבולות גיאוגרפיים".
גורמים שמעורים בסיפור אמרו הבוקר כי "זאת אחת הפרשיות החמורות שהיו פה בתקופה האחרונה". ל-ynet נודע כי המידע על פעילות החשודה הגיעה עד לדרגים הגבוהים במשטרה, בהם גם מפקד המחוז ניצב עמי אשד שהיה מודע להתנהלותה - ולמרות זאת בחרו במשטרה להשאירה בתפקידה ולחשוף אותה למאגרי המידע המשטרתיים.
ממשטרת ישראל נמסר: "המקרה נחקר על ידי מח"ש ואנו נפעל בעניינה בהתאם להתקדמות החקירה ולתוצאותיה".