לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו טענה אחר הצהריים (שני) כי הוא "לא היה מודע עד לפרסום אמש לעובדה שמחבלי נוחבה החליפו ל'סים' ישראלי בטלפונים שלהם". עם זאת, מבדיקת ynet ו"ידיעות אחרונות" מסתבר: חברי קבינט המלחמה, שבו נמצא כמובן גם נתניהו, ידעו על כך עוד קודם לכן.
הערב כבר יצאה הבהרה מלשכת רה"מ, ולפיה "נתניהו לא הכיר את הפרסום בערוץ 14 שדיבר על 'אלפי סימים ישראליים שהופעלו על ידי הנוחבה'. עם זאת, בתחילת המלחמה, רה"מ עודכן שהיו עשרות סימים ישראליים של מחבלים שהופעלו".

2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו לראשי רשויות ישובי העוטף בקבינט בבסיס פיקוד דרום
בנימין נתניהו לראשי רשויות ישובי העוטף בקבינט בבסיס פיקוד דרום
נתניהו בקבינט. תחילה טען שגילה על כך אמש, כעת הבהיר: עודכן בתחילת המלחמה
(צילום: חיים צח, לע״מ)
מהבדיקה עולה כי חברים בקבינט ידעו על פרשת כרטיסי ה-SIM הישראליים שנדלקו כבר לפני כמה ימים, ולא רק בעקבות הפרסום אתמול בערוץ 14. עובדה זו סתרה את דברי נתניהו עד להבהרה שהוציאה לשכתו. חבר קבינט בכיר אישר בשיחה עם ynet ו"ידיעות אחרונות": "אני שמעתי על הסיפור כבר לפני כמה ימים, ועוד לפני שזה התפרסם".
בין הגרסה הראשונה של לשכת ראש הממשלה לנושא להבהרה שהוצאה מטעמו, הרימו רבים גבה ותהו כיצד ייתכן שנתניהו לא ידע בשעה שעיתונאים רבים וכלי תקשורת הכירו את הסוגיה, ונמנעו מלפרסמה בשל צנזורה צבאית. מאחורי הקלעים נשמעו טענות שלשכת ראש הממשלה לא ממש אמרה את האמת בהתייחסות הראשונה לנושא. רק כעבור כמה שעות פורסמה ההבהרה של לשכת ראש הממשלה.
יותר מארבעה חודשים לאחר טבח 7 באוקטובר, הותרו היום לפרסום פרטים חדשים על הסימנים המודיעיניים שהתגלו שעות ספורות קודם לכן. בחצות, שעות ספורות לפני המתקפה שבה נהרגו בעוטף יותר מ-1,200 אזרחים וחיילים, זיהו בישראל כי עשרות מחבלי נוחבה החליפו לסים ישראלי בטלפונים שלהם.
אותם פרטים ואחרים היו ידועים כבר זמן רב במערכת ynet, אבל הצנזורה פסלה את פרסומם במשך תקופה ארוכה.
2 צפייה בגלריה
לוחמת מגב יעל גוטליב שנפצעה והשוטר שהיה איתה רס״ר זיו ונוו מתחנת משטרת אשקלון
לוחמת מגב יעל גוטליב שנפצעה והשוטר שהיה איתה רס״ר זיו ונוו מתחנת משטרת אשקלון
מחבלי הנוחבה בישראל ב-7 באוקטובר
(צילום: באדיבות משטרת ישראל)
דובר צה"ל ודובר השב"כ הכחישו בהודעה משותפת וחריגה כמה מהפרטים שפורסמו. בהודעה ציינו השניים כי "הפרסום אודות אלף סימים ישראליים שנדלקו בו-זמנית - שקרי ורחוק מהמציאות. בפועל התקבל צבר סימנים מעידים שכלל בין היתר השמשה של עשרות בודדות של סימים, אשר נדלקו באירועים קודמים בעבר. בהתאם לכך נדרכה המערכת ובוצעו פעולות מודיעיניות ואופרטיביות בשטח.
"כפי שפורסם בעבר, בליל 7.10 התקבלו סימנים מעידים בגינם התקיימו הערכות מצב ובהתאם לכך התקבלו החלטות אופרטיביות. הסימנים המעידים מבוססים על מגוון כלים ויכולות, בהם גם כלים טכנולוגיים שלא ניתן לפרט את האופן ושיטת הפעולה שלהם. כלל האירועים והמידע הקיים באותו הלילה יתוחקרו במסגרת התחקירים המבצעיים בשב"כ ובצה"ל. נדרש לגלות אחריות וזהירות בפרסומים, כך שלא ייפגעו שיטות ויכולות מבצעיות בזמן מלחמה".
ב-12 בינואר חשף נדב איל ב-ynet כי בלילה שקדם למתקפה התקבל במודיעין "סימן מעיד", כתוצאה מפעילות מבצעית שביצע שב"כ. הוא העלה חשד להתקפה קרקעית לשטח ישראל. אל הסימן הזה הצטרפו עוד איתותים, אל מול "סימנים מצננים", כאלה שמורידים את הסיכוי שמדובר בהכנה להתקפה.
ככל שהלילה התקדם, "המוטרדות" עולה, ועולים עוד ועוד סימנים אצל האויב ברצועת עזה. אבל בפיקוד הדרום לא ידעו על המתרחש באמצעי התקשורת של האויב, למרות שיחות תכופות במהלך הלילה, ובכירים בצה"ל למדו על המידע רק ימים אחרי המתקפה - ונדהמו.