4 צפייה בגלריה
שר הביטחון בני גנץ, סייר היום באוגדת איו"ש, אלוף יהודה פוקס, מפקד אוגדת איו"ש תא"ל אבי בלוט ומח"ט בנימין אל"מ
שר הביטחון בני גנץ, סייר היום באוגדת איו"ש, אלוף יהודה פוקס, מפקד אוגדת איו"ש תא"ל אבי בלוט ומח"ט בנימין אל"מ
גנץ ומח"ט בנימין, לפני כשבוע וחצי
(צילום : אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
שר הביטחון בני גנץ גיבה את מח"ט בנימין, אל"מ אליאב אלבז, שירה למוות אמש (ראשון) בצעיר עם רקע נפשי בצומת אשקלון - לאחר שחטף נשק מחיילת. גנץ הסביר כי הקצין הבכיר סבר שהוא נמצא בזירת פיגוע: "בסוף התברר שזאת טרגדיה. בגלל שהייתה חטיפת נשק, הוא פעל נכון והתערב". לדברי שר הביטחון, "אנחנו רוצים שיהיו כמה שיותר כוחות בשטח כך שאם לא נצליח למנוע פיגוע נוכל לפחות לעצור אותו כמה שיותר מהר".
הוא התייחס לגל הטרור בשבועות האחרונים, שבו נרצחו 14 בני אדם: "אנחנו רואים תופעה של רצף אירועים מזה כבר תקופה של למעלה משבועיים. אני לא יכול להגיד שהשטח נסחף אחרי האירועים האלה, אבל ארגוני הטרור לא מצטערים על מה שקורה ואלו תופעות חמורות ביותר". הוא ציין: "אנחנו ממשיכים להפעיל את הכוח שלנו גם בצורה תקיפה וגם בצורה אחראית".
4 צפייה בגלריה
זירת ניסיון חטיפת נשק מחיילת בצומת אשקלון
זירת ניסיון חטיפת נשק מחיילת בצומת אשקלון
זירת חטיפת הנשק מחיילת, בצומת אשקלון. "בסוף התברר שזו טרגדיה"
( צילום: טום אורן-דננברג)
4 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל ליד פרצה ב גדר ליד חברון
כוחות צה"ל ליד פרצה ב גדר ליד חברון
"פעילות הבינוי תצא לדרך בהקדם". כוחות צה"ל ליד פרצה בגדר, ליד חברון
(צילום: AFP)
הוא הסביר מה עושים במערכת הביטחון כדי למנוע את הפיגוע הבא: "אנחנו מתמקדים קודם כל במענה המודיעיני, בוצעו עשרות מעצרים קודם לתקופה (של גל הטרור) ועשרות רבות גם בימים האחרונים. המגמה הזו תימשך בהתאם לצורך, וללא שום מגבלה". גנץ ציין כי "אנחנו מנצלים את המודיעין הזה גם לצרכים התקפיים כמעצרים, בין היתר לסיכולים של אירועים שעומדים לקרות".
גנץ התייחס להחלטת הקבינט המדיני-ביטחוני, שאישר פה אחד את תוכניתו, בהיקף 360 מיליון שקל, לבניית 40 ק"מ נוספים של מכשול התפר. "במסגרת המאמץ ההגנתי - תגברנו את השטח בהרבה מאוד כוחות - בישראל, באיו"ש ובתפר, והדבר הזה יימשך. אנחנו מתחילים במאמץ הנדסי לשפר את המצב הקיים בשטח כרגע, וכמו שאתם בוודאי יודעים קיבלנו אתמול החלטה לקדם שני מכשולים, אחד בצפון ואחד בדרום. פעילות הבינוי תצא לדרך בהקדם האפשרי".
על המתיחות בג'נין ופעילות כוחות הביטחון שם אמר: "אנחנו משתדלים לבדל בין האוכלוסייה לבין מבצעי הטרור ובין הסביבות הגיאוגרפיות השונות. אנחנו יודעים שבאזור ג'נין יש הרבה פעילות טרור ולכן האזור הזה הוא תחת פעילות מקיפה כולל פגיעה כלכלית". עם זאת הבהיר כי ישראל מאפשרת את המשך החיים ברשות הפלסטינית: "ביתר האזורים אנחנו מאפשרים את המשך החיים, המשך הפולחן, המשך שגרת החג".