הפרקליטות הגישה הבוקר (ראשון) לבית המשפט המחוזי חיפה כתב אישום נגד מחמוד אגבאריה (28), תושב מועאוויה שבצפון, בגין רצח כמאל מחאמיד (63) לפני כחודש וחצי בכניסה לביתו באום אל-פחם. מהחקירה עלה כי הנאשם רצה לפגוע בבנו של המנוח בעקבות סכסוך ביניהם, ורצח את האב שלא היה מעורב בסכסוך. הפרקליטות ביקשה גם להשאיר את אגבאריה במעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.
לפי האישום שהגיש עו"ד מוחמד מולא, ב-1 באפריל הגיע הנאשם יחד עם אדם נוסף סמוך לבית של המנוח וקרא בשם בנו. למשמע קריאותיו יצאו המנוח ובן משפחה נוסף מהבית ופגשו את הנאשם. הנאשם אמר למנוח שהוא מחפש את בנו משום שלפני כמה שנים קנה ממנו אקדח, שהיה תקול. המנוח אמר לנאשם כי הם אינם קשורים למכירת האקדח, וכי על הנאשם לפנות ישירות לבן.
1 צפייה בגלריה
הנרצח כמאל מחאמיד בירי באום אל-פחם
הנרצח כמאל מחאמיד בירי באום אל-פחם
מחאמיד וזירת הירי באום אל-פחם
יום למחרת, פגש הנאשם את בנו של המנוח וטען שהוא חייב לו כסף. בנו של המנוח הכחיש את קיומו של חוב כספי לנאשם. בעקבות זאת, התפתח עימות ביניהם, שבמהלכו איים הנאשם לפגוע בבני משפחתו ואף להרוג אותם.
עוד נכתב באישום כי על רקע העימות, החליט הנאשם לירות במנוח ולגרום למותו. לצורך הוצאת ההחלטה לפועל, הצטיידו הנאשם ואדם נוסף באקדח וברכב, וזייפו את לוחית הרישוי של הרכב. הנאשם התקשר למנוח, והשניים סיכמו להיפגש בסמוך לבית של המנוח.
בעקבות הסיכום, יצא המנוח מהבית, עמד על הכביש והמתין לבואו של הנאשם. הנאשם ואדם נוסף הגיעו ברכב סמוך לבית, עצרו את הרכב במרחק קצר מהמנוח, ומבעד לחלון הנוסע האחורי ירו בצוותא לעבר המנוח. בסיום הירי נמלטו השניים מהמקום. חמישה מהקליעים שירה הנאשם, פגעו במנוח. המנוח פונה לבית החולים ושם נקבע מותו. היחידה ללוחמה בפשיעה במרחב מנשה עצרה את אגבאריה וחקרה את המקרה.
עו"ד תמי אולמן, עורכת הדין של עידן קוסובסקי המואשם במעשים מגונים בילדיםעו"ד אולמןצילום: ליאור אל-חי
עורכי הדין תמי אולמן ושאדי סרוג'יעו"ד סרוג'יצילום: ליאור אל-חי
עורכי הדין תמי אולמן ושאדי סרוג'י המייצגים את הנאשם מסרו: "הנאשם מכחיש את המיוחס לו. טרם קיבלנו את חומר החקירה, לאחר עיון בחומר נוכל לטעון בעניין הראיות והאישום המיוחס לו".