הפסקת חשמל נרחבת ברוב אזורי ירדן גרמה היום בשעות הצהריים (ו') שיבושים קשים בממלכה. מקור התקלה אינו ברור לחלוטין. תחילה נטען שהפסקת החשמל נגרמה מבעיה ברשת החשמל הלאומית, אך מאוחר יותר דווח בסוכנות הידיעות הירדנית הרשמית "פטרה" כי מקור התקלה הוא דווקא ברשת החשמל המצרית, המחוברת לזו הירדנית. לאחר יותר משעתיים החלו להגיע דיווחים על חזרת החשמל באופן הדרגתי לרוב המחוזות בירדן. עם זאת, עדיין מדווחים בירדן על שיבושים באזורים מסוימים.
3 צפייה בגלריה
הפסקות חשמל בירדן
הפסקות חשמל בירדן
המיזוג הפסיק לעבוד, אנשים נפגעו ממכות חום ופונו לבתי החולים
במסגרת המאמצים לטפל בתקלה במהירות האפשרית, ראש ממשלת ירדן הגיע למרכז השליטה המרכזי של חברת החשמל הלאומית, כדי לעקוב מקרוב אחרי המאמצים להשבת הזרם. מאוחר יותר הוא נועד עם שריו כדי לזרז את תיקון התקלה ואת השבת זרם החשמל.
כלי תקשורת בממלכה דיווחו כי ברחבי המדינה יש שיבושים קשים בשירותי האינטרנט והתקשורת בגלל התקלה. גורמים מתחום תשתיות התקשורת הביעו חשש שאם התקלה הזו תימשך יותר מ-6 שעות הדבר יפגע בקווי התקשורת הסלולרית במדינה ובאספקת האינטרנט בכלל.
3 צפייה בגלריה
הפסקות חשמל בירדן
הפסקות חשמל בירדן
"עובדים כדי להחזיר את החשמל"
3 צפייה בגלריה
הפסקות חשמל בירדן
הפסקות חשמל בירדן
בתי החולים פעלו על ספקים לשעת חירום
בעקבות הפסקת החשמל דווח שתושבי עקבה יצאו מבתיהם אל המכוניות וחופי הים כדי לברוח מהחום - משום שלא היה להם עוד מיזוג אוויר. ירדנים רבים פונו לקבלת טיפול רפואי עקב מכות חום או התייבשות, במיוחד באזורים שבהם שורר עומס חום כבד.
משרד הבריאות הירדני הדגיש שהתקלה לא פגעה בתפקוד בתי החולים, ושהם המשיכו לפעול בעזרת גנרטורים וספקים לשעת חירום. רשויות הביטחון בירדן הודיעו שהעמידו לרשות בתי החולים מלאי של בלוני חמצן, רכבי הצלה וציוד חירום כדי שיוכלו להשתמש בו במידת הצורך.
הפסקת החשמל השביתה גם רמזורים ברחבי המדינה, ועל כן נפרסו בצמתים ובכבישים סדרנים ושוטרים. הם הכווינו והסדירו את תנועת כלי הרכב. שדה התעופה המרכזי של עמאן המשיך לפעול כסדרו.