מפלגת הימין הקיצוני "עוצמה יהודית" בראשות איתמר בן גביר ומפלגת "נעם" חתמו על הסכם להקמת רשימה משותפת לבחירות הקרובות. מפלגת נעם מקדמת סדר יום המתנגד ללהט"בים ולזכויותיהם.
כל מה שצריך לדעת על בחירות 2021 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet
3 צפייה בגלריה
עוצמה יהודית ונעם מתאחדות
עוצמה יהודית ונעם מתאחדות
יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן-גביר ויו"ר נעם אבי מעוז
(צילום: מטה עוצמה-נעם)
שתי המפלגות חתמו על הסכם בשעת לילה מאוחרת (בין שבת לראשון). בהסכם נכתב בין היתר כי "לאור האתגרים הניצבים בפני מדינת ישראל והצורך בהקמת ממשלת ימין חזקה ויציבה ולאור המטרה לחבר בין כלל המפלגות המייצגות את הציונות הדתית ואת כל תורת ישראל עם ישראל וארץ ישראל, הגיעו הצדדים להסכמה על ריצה משותפת".
מפלגת נעם הוקמה לקראת בחירות ספטמבר 2019, אך פרשה ימים ספורים לפני הבחירות. בתקופת מערכת הבחירות הפיצה המפלגה תעמולה הומופובית ולהט"בפובית. על שלטים שתלתה ועלונים שהפיצה נכתבו מסרים כגון "שהבן שלי יתחתן עם אישה", ו"ישראל בוחרת להיות נורמלית".
3 צפייה בגלריה
שלטים באיילון
שלטים באיילון
שלטי תעמולה של נעם ב-2019
(צילום: PayPerLens)
3 צפייה בגלריה
קמפיין  נעם
קמפיין  נעם
עלון של מפלגת נעם
במצע של "נעם" נכתב: "מדינה שמעצימה את המשפחה הכוללת אבא, אמא וילדים, זה נורמלי. מדינה בה שני אבות או שתי אמהות מוכרים כמשפחה, זה לא נורמלי".
לשתי המפלגות יש מנגנון שטח משמעותי הכולל אלפי פעילים, והצדדים סבורים שהחיבור ביניהן יגביר את כוחן משמעותית. בן-גביר ויו"ר "נעם" אבי מעוז קראו ליו"ר מפלגת "הציונות הדתית" בצלאל סמוטריץ' ויו"ר הבית היהודי חגית משה לחתום עוד היום על הסכם כדי "למנוע הקמת ממשלת שמאל", לדבריהם.

בן גביר אמר לאחר החתימה על ההסכם: "עם ישראל מתעורר לבוקר חדש עם בשורה נפלאה. כדי למנוע הקמת ממשלת שמאל חייבים איחודים בימין, והחיבור עם חברינו היקרים ממפלגת נעם שפועלים במסירות לדאוג לזהותה היהודית של המדינה, לחוסנה הביטחוני והחברתי הוא חיבור מנצח. אני קורא לכל הגורמים הנוספים הן באיחוד הלאומי והן בבית היהודי לחבור ולהציג נבחרת מנצחת שתמנע הקמת ממשלת שמאל. כוחנו באחדותנו".
יו"ר "נעם" אבי מעוז אמר: "אני שמח מאוד על החיבור עם איתמר בן גביר ועוצמה יהודית, מפלגה ששמה את עם ישראל במרכז, מדברת לקהלים גדולים ומגוונים בציבוריות הישראלית. אנחנו מאמינים שהסכם השותפות הבוקר מהווה רק חולייה אחת בשרשרת חיבורים שתביא לרשימה דתית לאומית מאוחדת וחזקה".