1 צפייה בגלריה
יהודה משי זהב
יהודה משי זהב
יהודה משי זהב
(צילום: דנה קופל, ירון ברנר)
עדות ראשונה במשטרה נגד יו"ר זק"א לשעבר יהודה משי זהב בפרשת החשד לעבירות מין: גבר בשנות ה-40 לחייו הגיע הבוקר (יום ד') למשרדי יאח"ה של להב 433 וסיפר על מעשים מגונים שביצע בו משי זהב בעת שהיה קטין. מדובר בראשון שהסכים לדווח למשטרה, אולם מאחר שחלה התיישנות על המעשים, עדותו לא מוגדרת באופן רשמי כתלונה.
את עדותו מסר הגבר גם בפני עמותת "מגן" והיא בין אלה שנחשפו בשבוע שעבר בתחקיר "הארץ" על משי זהב. חרף ההתיישנות, דבריו יוכלו לשמש את המשטרה באם יוגשו תלונות נוספות ולחזק את דפוס הפעולה של התנהגותו.
ככל הידוע, העבירות בוצעו בעת שהיה בן 14 ונמשכו לאורך תקופה. במשטרה יצרו קשר עם אנשי העמותה ואלה שכנעו אותו להגיע ולמסור עדות. במקביל מנסים במשטרה להגיע למתלוננים ומתלוננות נוספות.

בתחקיר הובאו עדויות שלפיהן יהודה משי זהב תקף מינית לאורך עשרות שנים ילדים, נערים, נערות ונשים, תוך שהוא מנצל את מעמדו ואת מצבם של הקורבנות לכאורה. משי זהב נחקר בתחילת העשור הקודם בחשד לתקיפה מינית של אישה חרדית, אבל היא סירבה אז להגיש תלונה, והחקירה נסגרה מחוסר ראיות. האירוע כלל לא פורסם, ושמו של משי זהב - שגם הדליק משואה ביום העצמאות - נותר נקי בעיני הציבור.
אותה אישה, צ', הייתה נתונה אז למצוקה כלכלית. משי זהב, מייסד זק"א, הבטיח לה סיוע כלכלי, וקבע להיפגש איתה. הוא ניצל זאת כדי להתקרב אליה, הרבה יותר משרצתה. "הוא הפשיט את הבגדים שלי בכוח", סיפרה לשניים מחבריה ולחוקרי המשטרה. היא הפצירה בו להפסיק, אך הוא לא חדל, הצמיד אותה בכוח לספה וכפה את עצמו עליה. "אם תדברי", הזהיר אותה לאחר מכן, "ג'יפ של זק"א ידרוס אותך". בסופו של דבר, כאמור, לא הגישה תלונה, והתיק נסגר.
נ', בן 41 כיום, היה בן 16 כשפגש במשי זהב. אז, בשנת 1996, היה משי זהב בן 36. "כל האנשים הקרובים אליו באותן שנים ידעו שאני נער ליווי שלו. הפכתי לזונה במלוא מובן המילה", הוא אמר.
ב-ynet פורסם השבוע כי כבר ב-2013 נחשד משי זהב בעבירות אונס והיה נתון להאזנות סתר מתמשכות. החוקרים הגיעו לפרטים במסגרת חקירה לאי-סדרים כספיים בארגונו של משי זהב, אך במהלך המעקב אחר הארגון עלה החשד לעבירות מין מצד יו"ר הארגון.
מהאזנות הסתר עלה חשד לאונס, וכן עוד אירוע שבו על פי החשד נכרת הסכם שתיקה בין אישה שאולי נכנסה להיריון לבין משי זהב. ביאח"ה הצליחו להגיע לאותן נשים, ודרכן הגיעו למקרה נוסף, הפעם הנפגע היה קטין מהקהילה החרדית ברחובות. בכל המקרים החוקרים לא זכו לשיתוף פעולה מהמתלוננים שסירבו להעיד - ובכך התיק נסגר.