ההנחיות המבלבלות של התחבורה הציבורית ייכנסו מחר לתוקפן - ו-ynet כאן כדי לעשות לכם סדר: כך תעבוד התחבורה הציבורית במהלך הסגר שיחל מחר ויימשך שבועיים לפחות.
6 צפייה בגלריה
חיטוי אוטובוס של חברת "דן" בעקבות התפשטות נגיף הקורונה בישראל
חיטוי אוטובוס של חברת "דן" בעקבות התפשטות נגיף הקורונה בישראל
מחטאים אוטובוס של חברת דן בימים הראשונים של התפרצות הקורונה בישראל
(צילום: מוטי קמחי)
6 צפייה בגלריה
חיטוי אוטובוס של חברת "דן" בעקבות התפשטות נגיף הקורונה בישראל
חיטוי אוטובוס של חברת "דן" בעקבות התפשטות נגיף הקורונה בישראל
(צילום: מוטי קמחי)
6 צפייה בגלריה
חיטוי וניקויון בתחנות ורכבות ישראל למניעת התפשטות נגיף הקורונה
חיטוי וניקויון בתחנות ורכבות ישראל למניעת התפשטות נגיף הקורונה
בשונה מהסגר הקודם, הפעם הרכבת תפעל. חיטוי רכבת ישראל, מרץ
(צילום: רכבת ישראל)
מה הן שעות הפעילות בתחבורה הציבורית? התחבורה הציבורית תפעל מהשעה 05:00 בבוקר ועד השעה 22:00. האוטובוסים העירוניים יפעלו בימי שישי עד כניסת השבת, ובימי שבת מצאת השבת ועד לשעה 22:00. האוטובוסים הבינעירוניים יפעלו בימים א'-ה' בלבד.
מה עושה מי שעובד בימי שישי מחוץ לעיר? המתווה שהציג משרד התחבורה לא מעניק פתרון של תחבורה ציבורית לאוכלוסייה זו.
כיצד תפעל התחבורה הציבורית בערב החג הקרוב? ככלל, בערבי חג ובחגים התחבורה הציבורית תפעל כמו בימי שישי ובשבת. אולם, מחר התחבורה הציבורית תפעל במתכונת הרגילה ולא על פי מתווה הסגר.
6 צפייה בגלריה
לא מקפידים על עטיית מסכות בתחבורה הציבורית
לא מקפידים על עטיית מסכות בתחבורה הציבורית
משרד התחבורה הודיע שתתבצע אכיפה. לא מקפידים על עטיית מסכה, יולי
מה התפוסה המותרת? כלי התחבורה הציבורית יוכלו להכיל עד 50% מהנוסעים ביחס לשגרה. המשמעות היא 32 נוסעים באוטובוס עירוני (50 נוסעים אם מדובר באוטובוס אקורדיון) ו-30 נוסעים באוטובוס בינעירוני. לא תתאפשר ישיבה במושב הראשון שמאחורי הנהג ובזה שלידו, אלא באוטובוסים שבהם הותקנה מחיצה. בנסיעות בינעירוניות נאסרה עמידה באוטובוס ובנסיעות עירוניות נאסרה עמידה בסמוך לנהג.
האם הרכבת תפעל? בשונה מהסגר הקודם, הרכבת תפעל בימים א'-ה' בשעות 05:00-22:00. לפני שתתכננו את נסיעתכם אנחנו ממליצים לבדוק באתר הרכבת את המסלול מפני שבתקופה הקרובה מבוצעים עבודות תשתית רבות שמצמצמות עוד יותר את שעות הפעילות והקווים. נזכיר שעל מנת לרכוש כרטיס לרכבת יש להזמין שובר נסיעה באמצעות האתר, האפליקציה, המוקד הטלפוני או בתחנת הרכבת.
האם יבוטלו קווי אוטובוס? משרד התחבורה הודיע שיבטל קווי אוטובוס, כך שיפעלו בעיקר קווים למוקדים החיוניים: מרכזי תעסוקה, מרכזי קניות, תחנות הרכבת ומוסדות רפואיים. יבוטלו קווי הלילה, קווי תלמידים, קווים למוקדי פנאי וקווים למוסדות ההשכלה הגבוהה. קווים שאינם מיועדים לצרכים חיוניים ידוללו באופן משמעותי.
האם הסגר ייאכף בכלי התחבורה הציבורית? לפי הודעת משרד התחבורה "תתבצע אכיפה למניעת ניצול של מערך התחבורה הציבורית לצרכים שאינם חיוניים ותוך הפרת הסגר". יחד עם זאת, בסגרים קודמים ובערים אדומות למשל, לא היתה אכיפה כלל. נדגיש שחשוב לשמור על הנחיות הסגר אף אם לא מבוצעת אכיפה בפועל. בנוסף, חברות האוטובוסים והרכבת יפעילו סדרנים לשמירה על ההנחיות.
מותר לאכול בכלי התחבורה הציבורית? על פי ההנחיות, חל איסור על אכילה בכלי התחבורה הציבורית - למעט אם האכילה דרושה לצורך בריאותי.
6 צפייה בגלריה
מונית שירות
מונית שירות
יפעלו במתכונת זהה לאוטובוסים. מוניות שירות, ארכיון
(צילום: אלעד גרשגורן)
אפשר לשלם במזומן לנהג האוטובוס? לא תתאפשר רכישת כרטיסי נסיעה מהנהג, למעט במקרים של אזרחים ותיקים, מלווי עיוורים ונוסעי קווי השירות הממוגנים באזור יהודה ושומרון.
האם יפעלו מוניות שירות? מוניות השירות העירוניות יפעלו במתכונת זהה לאוטובוסים העירוניים, ומוניות השירות הבינעירוניות יפעלו במתכונת זהה לאוטובוסים הבינעירוניים. במוניות השירות תחול מגבלת תפוסה של 50%.
האם אוכל להזמין מונית ספיישל? כן אך עם הגבלות תפוסה: נהג ונוסע אחד נוסף, או נהג ושני נוסעים אם אחד הנוסעים הוא אדם שצריך ליווי. בתקנות שאישרה הממשלה נכתב כי התקנה תקפה למעט אנשים שגרים באותו מקום. בנוסף, נאסר על ישיבה במושב שליד הנהג אלא אם הותקנה מחיצת ניילון בין מושב הנהג למושב שלידו. בכלי התחבורה הציבורית, ובכללם גם במוניות, חלה חובה לפתוח חלונות.
האם יופעלו קווי "נעים לסופ"ש"? ראשי הרשויות המפעילים את מיזם התחבורה הציבורית בשבת בגוש דן החליטו שהחל מסוף השבוע הקרוב ועד סוף הסגר השירות לא יופעל.
שירותי באבל ותיקתק יפעל כרגיל? השירות יפעל בימים א'-ה' בגוש דן, ירושלים וחיפה, ותוך מגבלות תפוסה (50%).
האם ייסעו אוטובוסים לאילת? הקווים לאילת יפעלו באופן מצומצם ובהתאם להזמנת מקום מראש.