1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו עם חברי הליכוד לפני הדיון הראשון במשפטו
בנימין נתניהו עם חברי הליכוד לפני הדיון הראשון במשפטו
(צילום יונתן זינדל/פלאש90)
משהו לא טוב קורה לנו בליכוד. נציגינו בממשלה ובכנסת מפחדים, לא אומרים את דעתם. יש להם בכלל דעה משלהם? איך קורה שהם כולם חושבים אותו דבר? המפלגה שהייתה מהראשונות לבחור את נציגיה בבחירות פנימיות, שהייתה סמל לדמוקרטיה, מתנהלת במשטר של פחד. מנגנון המפלגה, כמו בסיפור של קפקא, עוקב ובולש אחרי אלפי חברי ליכוד, ומי שקצת חשוד מודח מיד משורות המפלגה. ואם יש לו בעיה הוא מוזמן לכתוב, לבוא ולהעיד בפני הטריבונל, ולהוכיח באותות ובמופתים שהוא לגמרי נאמן – בוגד, אם לא הוכח אחרת.

אני מכיר אנשים, חברי ליכוד מזה שנים, הרבה לפני שמישהו המציא את הליכודניקים החדשים, שעפו ככה סתם. אלפים כבר עפו והיד עוד נטויה. בימים של פייגלין בתנועה, כשבמקומות רבים היו יותר מתפקדי ליכוד מאשר מצביעי ליכוד בקלפי, איש לא חשב לבדוק. למה? הרי זה היה בעצם ניסיון להכתיב את הרשימה לכנסת ועוד בלי להצביע לליכוד בבחירות. מה חושבים לעצמם חברי בית הדין של התנועה? איך הם ישנים בלילה?
נאמנותם של חברי הליכוד חייבת להיות לפי הסדר הבא: קודם לארצם, אחר כך לדרכה של תנועתם, ואחרי זה הם יכולים גם להיות נאמנים למישהו. בימים אלה התהפכו היוצרות, מי שלא צועק אמן לביבי הוא בוגד. שמאלן מוסווה, אנרכיסט במחתרת, נסחט על ידי כוחות הרשע, שייך לאיזו קונספירציה חשאית.
מה קרה? לא יכול להיות שמישהו לא מרוצה מהטיפול העלוב במגפה, ועדיין הוא ליכודניק נאמן? אי אפשר לכעוס שבתקופת נשיא כמו טראמפ לא החלנו ריבונות בלי להיחשב בוגד? לכעוס על הרפיסות וההפקרה של אברה מנגיסטו והישאם אל סייד, ושל אורון שאול והדר גולדין, בלי להיחשב עוכר הימין? לצעוק שחאן אל אחמר עדיין שם למרות אישור בג"ץ? להתעצבן על הקפאת הבנייה בירושלים?
גם אני לא מרוצה מהתנהלות הפרקליטות. מגיע לנו שיסבירו איך רות דוד מסתובבת חופשייה. מה פתאום טייחו את פרשת אום אל חיראן - תחליטו, מחבל או לא? לא לפי האינטרס של ביבי, לפי האמת. למה התכוון היועץ המשפטי כשאמר שתופרים לו תיק? איך פנה פרקליט המדינה לשופטים מכהנים ולעורכי דין שתלויים בפרקליטות לפרנסתם וביקש שיתראיינו לטובתו? כל זה חמור ומחייב תיקון, אבל תיקון - לא הרס. מה עשינו בליכוד 11 שנים כדי לתקן זאת? למה התעוררתם רק עכשיו?
ואחרי שכל זה נאמר, יש דברים שלא עושים. לא מפגינים בתוך בית משפט, יש יותר בסיסי מזה? איך אתם, שרי ליכוד וח"כים, יכולים? זה הפחד שהביא אתכם לעמוד שם מאחור, כמו אחד משלושת הקופים, ההוא שלא אומר כלום. בשביל לעשות משהו רע מספיק רשע אחד, אבל חייבים הרבה פחדנים שעומדים מנגד ושותקים.
המדינה לא מנוהלת כמו שצריך, גם אנחנו הליכודניקים רואים. השיקולים אינם תמיד אלה שלמדינה הכי טובים. וזה אסור, וזאת בושה למי שרואה ויודע, ולא אומר כלום.
הליכוד היא תנועה מפוארת, חברים בה רבבות פטריוטים נפלאים. אם נמשיך בדיקטטורה ובפחד המונים מתומכינו יצביעו למפלגת "ימינה", רואים זאת בסקרים. מפלגה שאין בה כלום גדלה על חשבוננו בגלל הגועל שאצלנו הם רואים. טובת המדינה וטובתו של הליכוד מחייבת שאצלנו ייעלם הפחד ויופיעו כמה אמיצים.
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com