שבוע לאחר בחירתה של מרב מיכאלי ליושבת ראש מפלגת העבודה, התקיימו היום (ב') הבחירות המקדימות לרשימת מפלגת בעבודה ונקבעו אלו שיצטרפו אליה לכנסת - אם המפלגה תעבור את אחוז החסימה, כפי שמסתמן בסקרים האחרונים. ח"כ לשעבר עמר בר לב סיים במקום הראשון בפריימריז ויוצב שני ברשימה, אם לא יהיו איחודים עם מפלגות אחרות בימים שנותרו עד סגירת הרשימות. במקביל, שרת החוץ לשעבר ציפי לבני הודיעה הערב כי לא תתמודד בבחירות הקרובות.
רשימת העבודה מורכבת בשיטת "ריץ'-רץ' מגדרי" - 50% גברים ו-50% נשים. במקום השלישי ברשימה תוצב הפובליציסטית אמילי מואטי ואחריה נבחרו הרב הרפורמי גלעד קריב, עורכת הדין וכוכבת הילדים לשעבר אפרת רייטן ויו"ר ועדת החינוך עד לאחרונה רם שפע, שעבר מכחול לבן והתפטר בשבוע שעבר מהכנסת.
3 צפייה בגלריה
בחירות 2021 רשימה רשימת רשימות מפלגת העבודה מפלגה מועמדים
בחירות 2021 רשימה רשימת רשימות מפלגת העבודה מפלגה מועמדים
צמרת רשימת העבודה לכנסת
3 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי
מרב מיכאלי
יושבת הראש החדשה מיכאלי
(צילום: יובל חן)
בהמשך הרשימה, מהמקום השביעי ומטה: אבתיסאם מראענה, ח"כ לשעבר נחמן שי, נעמה לזימי, גיל ביילין, ערן חרמוני, נסים לסרי, אליס גולדמן, מאיה נורי ואמיר חניפס.
בסך הכול הצביעו היום 18,106 אלפי מצביעים בבחירות המקדימות שערכה העבודה, ואחוז ההצבעה עמד על 40%.


3 צפייה בגלריה
ציפי לבני
ציפי לבני
לבני. לא מתמודדת
(צילום: אוהד צויגנברג)
שרת החוץ לשעבר ציפי לבני, שחוזרה על ידי כמה מפלגות, הודיעה כאמור הערב כי לא תתמודד בבחירות לכנסת ה-24. "הפניות המרגשות שלכם ברשתות החברתיות ובכלל יצאו מליבכם ונגעו מליבי", כתבה לבני בהודעה שפרסמה.
היא הוסיפה: "אני יודעת שישראל חשובה לכם ושאתם באמת מאמינים שיש בכוחי להציל אותה בבחירות הבאות. לצערי הכוח להציל לא בידיים שלי ולכן לא תראו אותי ברשימות שיוגשו השבוע לכנסת אבל הוא כן בידיים של כולנו ביחד".