4 צפייה בגלריה
אחוזת מאר-א-לאגו בפלורידה
אחוזת מאר-א-לאגו בפלורידה
אחוזת מאר-א-לאגו בפלורידה
(צילום: AP)
על פי תחקיר שפורסם היום (רביעי) ב"וושינגטון פוסט", הממשל האמריקני שילם לחברות בבעלות הנשיא דונלד טראמפ על שירותים בזמן שהיה נשיא. על פי התחקיר, חברות בבעלותו קיבלו כשני מיליון וחצי דולרים מהממשל ועוד כשישה מיליון דולרים מתורמים ומאירועים של המפלגה הרפובליקנית.
ארה"ב בוחרת 2020 – לעמוד המיוחד של ynet
בדיווח הודגש כי אין איסור שחברות בבעלות הנשיא יקבלו תשלום מהממשלה, אבל זה עומד בניגוד להבטחתו של טראמפ עם כניסתו לתפקיד, כי לא יתעסק בעניינן של החברות שבבעלותו.
4 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ מצביע קלפי ווסט פאלם ביץ' פלורידה בחירות ארה"ב
דונלד טראמפ מצביע קלפי ווסט פאלם ביץ' פלורידה בחירות ארה"ב
טראמפ מצביע בהצבעה מוקדמת בקלפי בפלורידה
(צילום: AFP)


בין היתר שילם הממשל לחברות שבבעלות הנשיא על שירותים כמו שכירת מקומות לקיום אירועים, חדרי מלון ושירותי הסעדה. טראמפ, למשל, התעקש לארח את ראש ממשלת יפן שינזו אבה באחוזתו מאר–א–לאגו בפלורידה באפריל 2018, והמועדון חייב את ממשל ארצות הברית בעשרות אלפי דולרים. במקרה אחר אירח שם את נשיא סין והממשל חויב ביותר מ-7,000 דולר על ארוחת הערב. עוד נטען כי מדובר במחירים גבוהים מזה שגובה המועדון בדרך כלל.
בדיווח נמסר כי טראמפ ביקר במלונות ובמועדונים שלו יותר מ-280 פעם בתקופת נשיאותו, והפך אותם למקום מפגש מרכזי המזוהה עמו. טראמפ אמר לכתבים ששאלו אותו על הנושא לפני כשנה כי הסיבה לכך היא נוחות. "אנשים אוהבים את המוצרים שלי, מה אני יכול להגיד לכם, אין לי שליטה על זה".
אבל התחקיר מגלה כי ביקורים של טראמפ ובני משפחתו הפכו את הממשל והמפלגה הרפובליקנית ללקוחות קבועים בעסקים המשפחתיים. טראמפ עצמו סירב להתייחס לדיווח.

יותר מ-70 מיליון כבר הצביעו בבחירות

עד כה, יותר מ-70.5 מיליון אמריקנים כבר מימשו את זכותם והצביעו במסגרת ההצבעה המוקדמת לבחירות שיתקיימו בעוד פחות משבוע. מדובר במספר השקול ליותר ממחצית מכלל המצביעים (כלומר לא רק בהצבעה המוקדמת) בבחירות של 2016.
מהקמפיין של הנשיא טראמפ נמסר היום כי האתר הרשמי שלו הושחת על ידי האקרים וכי הם עובדים עם רשויות החוק כדי לבדוק את מקור התקיפה. בהצהרה נמסר כי אין סכנה לדליפת מידע, מכיוון שמידע כזה אינו מאוחסן בפועל באתר. השחתה של אתר היא תקיפה שמטרתה לרוב היא להחליף את עמוד הבית באתר.
4 צפייה בגלריה
הצבעה מוקדמת תור ל קלפי ב יוסטון טקסס ארה"ב
הצבעה מוקדמת תור ל קלפי ב יוסטון טקסס ארה"ב
תור להצבעה מוקדמת ביוסטון, טקסס
(צילום: רויטרס)

מצילום מסך של האתר של קמפיין טראמפ עולה כי הוא הציג לזמן קצר הודעה מזויפת שביקשה תרומה במטבע וירטואלי ממבקרים באתר תמורת גישה ל"שיחות פנימיות וסודיות" כביכול ממשפחתו וממקורביו של טראמפ. בצילום מסך אחר נראתה הודעה לפיה "האתר נפרץ כי לעולם נמאס מהחדשות המזויפות שמפיץ הנשיא טראמפ על בסיס יומי". האתר הושב לקדמותו במהרה.
חדשות טובות יותר קיבל הנשיא מטקסס, שם בית המשפט העליון של המדינה קבע כי המושל הרפובליקני של טקסס יוכל להגביל את כמות מוקדי ההצבעה המוקדמת – החלטה שמהווה ניצחון לנשיא טראמפ. הפסיקה הפכה החלטה קודמת של בית המשפט לערעורים שקבעה כי המושל גרג אבוט לא יוכל להגביל את מספר אתרי ההצבעה.

כמעט 8 מיליון טקסנים הצביעו עד כה, ושיעור ההצבעה שם קרוב כבר עכשיו ל-90% מכלל המצביעים במדינה ב-2016. זהו שיעור גבוה יותר מבכל מדינה אחרת בארצות הברית. המצביעים בטקסס חייבים לעמוד במספר תנאים כדי להצביע באמצעות הדואר, כמו למשל להיות בני יותר מ-65, להיות חולים או מוגבלים, או לא להיות נוכחים במחוז ההצבעה שלהם במהלך תקופת ההצבעה המוקדמת.
מועמד דמוקרטי לא זכה בטקסס כבר יותר מארבעה עשורים, וטראמפ ניצח שם בפער של 9% ב-2016. אך הסקרים הפעם מראים קרב צמוד הרבה יותר ב"מדינת הכוכב הבודד", שנחשבת כאמור מעוז רפובליקני.