ממשלת בחריין החליטה לפתוח שגרירות בישראל ומינתה את חאלד יוסף אל-ג'להמה לשגריר. צוות מבחריין צפוי להגיע לארץ בשבועות הקרובים.
1 צפייה בגלריה
חאלד יוסף אל ג׳לאהמה
חאלד יוסף אל ג׳לאהמה
השגריר המיועד, חאלד יוסף אל-ג'לאהמה
(צילום: משרד החוץ של בחריין)
שר החוץ גבי אשכנזי שוחח שלשום בצאת החג עם שר החוץ של בחריין עבד אל-לטיף אל-זיאני. בשיחתם עדכן שר החוץ של בחריין את אשכנזי על ההחלטה לפתוח שגרירות בישראל וביקש את אישורו של אשכנזי למינוי השגריר.
השגריר המיועד משמש משנת 2017 מנהל הפעילות של משרד החוץ הבחרייני. לפני כן, בין השנים 2013-2009 הוא כיהן כסגן שגריר בחריין בארה"ב.
אשכנזי בירך על ההחלטה והודה לשר החוץ הבחרייני על ידידותו האמיצה, כמו על אומץ הלב ומנהיגותו של מלך בחריין. משרד החוץ הבחרייני שיגר איגרת רשמית למשרד החוץ הישראלי עם בקשת הסכמה לשגריר המיועד.
לאחר בדיקה אישר שר החוץ אשכנזי את מינויו של השגריר אל-ג'להמה. בשבועות הקרובים יגיע לארץ צוות מבחריין לצורך הקמת השגרירות.
בבחריין הוצג המינוי באופן מעט שונה. באתר משרד החוץ של בחריין דווח על משלחת דיפלומטית וראש משלחת דיפלומטית שמונו לישראל ולא שגריר. עם זאת, באיגרת הרשמית שנשלחה למשרד החוץ הישראלי נכתב באופן מפורש כי מדובר בשגרירות ובשגריר.
בחריין הודיעה על כוונתה לפתוח שגרירות בארץ לאחר החתימה על כינון היחסים לישראל. כיום יש לבחריינים רק כ-40 נציגויות בעולם.