1 צפייה בגלריה
יאיר לפיד
יאיר לפיד
יאיר לפיד
(צילום: קובי קואנקס )
ראש אגף האבטחה בשב"כ נועד באחרונה עם יו"ר האופוזיציה, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, ושכנע אותו לחזור בו מהתנגדותו לכך שיוצמדו אליו מאבטחי היחידה לאבטחת אישים בשב"כ וזאת עקב עלייה באיומים עליו בתקופת הבחירות וכי כך נדרש בחוק. בפגישה סוכם שלפיד ישתף פעולה עם המאבטחים שלו.
בעקבות זאת, פנה השב"כ לוועדת השרים לענייני שב"כ בראשות שר המודיעין אלי כהן וסוכם למשוך את ההחלטה לבטל את האבטחה הצמודה על לפיד בתור ראש האופוזיציה, שהוא אחד משבעה סמלי שלטון שזוכה לאבטחה צמודה של היחידה לאבטחת אישים (ראש ממשלה, נשיא, יו"ר כנסת, שר ביטחון, שר חוץ, נשיא בית המשפט העליון ויו"ר האופוזיציה).


לפיד נחשב עד לאחרונה סרבן אבטחה ולא שיתף פעולה עם היחידה לאבטחת אישים. ואולם, לפי חוק הם מחויבים לאבטח אותו וכך בניגוד לרצונו - מאבטחי השב"כ ממש רודפים אחריו או במילותיו של בכיר בממשלה "משחקים איתו חתול ועכבר".
לפיד דרש להסיר ממנו את האבטחה אך השב"כ הבהיר שאין לו שיקול דעת והוא מחויב לאבטח אותו על פי חוק. בשב"כ התעקשו להמשיך באבטחה ואף טענו שיש עלייה במספר האיומים על יו"ר יש עתיד. בשל המחלוקת הוחלט שוועדת השרים לענייני שב"כ תדון בבקשתו של לפיד ותקבל החלטה פרסונלית להסיר את האבטחה ממנו - מבלי שהיא מבטלת עקרונית את האבטחה על יו"ר האופוזיציה מאחר והדבר מחייב שינויי חקיקה.
מיש עתיד נמסר: "אנחנו לא מתייחסים לעניין סידורי האבטחה של השב"כ".