מחוקקת רפובליקנית התנצלה בפומבי לאחר שבחודש שעבר השוותה את החובה לעטות מסכה ואת החיסונים נגד נגיף הקורונה ליחס ליהודים בגרמניה הנאצית. מרג'ורי טיילור גרין, חברת קונגרס מג'ורג'יה, התנערה מדבריה לאחר שביקרה במוזיאון ארה"ב לזכר השואה בוושינגטון הבירה.
2 צפייה בגלריה
ארה"ב וושינגטון קפיטול קונגרס ישיבת הדחה דונלד טראמפ חברת בית נבחרים רפובליקני מרג'ורי טיילור גרין מסכה "מצונזרת"
ארה"ב וושינגטון קפיטול קונגרס ישיבת הדחה דונלד טראמפ חברת בית נבחרים רפובליקני מרג'ורי טיילור גרין מסכה "מצונזרת"
"עשיתי טעות". גרין
(צילום: רויטרס)
"אני מצטערת על שפגעתי באנשים עם דבריי על השואה", אמרה גרין. "עשיתי טעות, וזה הפריע לי כבר כמה שבועות. אין דבר שניתן להשוות לשואה. אני יודעת שהמילים שלי היו פוגעות, ומצטערת מאוד". גרין הוסיפה כי "אנטישמיות היא שנאה אמיתית, ראיתי את זה היום במוזיאון השואה".
התנצלותה של גרין הגיעה יותר משלושה שבועות לאחר שהתארחה בפודקאסט שבו השוותה את הצעדים נגד המגפה שאומצו על ידי הדמוקרטים השולטים בבית הנבחרים "לתקופה בהיסטוריה שבה נאמר לאנשים לעטות טלאי צהוב". היא הוסיפה אז כי "הם הוכנסו לרכבות והועברו לתאי גזים בגרמניה הנאצית. זה בדיוק סוג ההתעללות שננסי פלוסי מדברת עליו". דמוקרטים ורפובליקנים גינו את דבריה של גרין, כולל מנהיג המיעוט הרפובליקני בבית הנבחרים קווין מקארתי, שאמר ש"ההשוואה מחרידה".
זו לא הפעם הראשונה שגרין, תומכת נלהבת של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ושל תיאוריית הקונספירציה QAnon, מעוררת סערה בגלל התבטאויות קיצוניות. בעבר תמכה באלימות נגד חברי קונגרס דמוקרטים ואף קראה "לתלות את אובמה הבוגד". ב-2018 הביעה תמיכה בתיאוריית קונספירציה שטוענת שקרן לייזר - ששוגרה מהחלל ביוזמת פוליטיקאים דמוקרטים וכמה חברות, כולל "רוטשילד בע"מ" - אחראית לשריפות היער שהשתוללו בקליפורניה.
2 צפייה בגלריה
ארה"ב בחירות תומכת QAnon מרג'ורי טיילור גרין בדרך ל קונגרס
ארה"ב בחירות תומכת QAnon מרג'ורי טיילור גרין בדרך ל קונגרס
תומכי QAnon. חברת הקונגרס תומכת נלהבת של טראמפ ושל תיאוריית הקונספירציה
(צילום: AFP)
בתחילת השנה פורסם בארה"ב סרטון שצולם אחרי הטבח בתיכון בפארקלנד ב-2018, ושבו התעמתה גרין עם תלמיד ששרד את הטבח. בהמשך קידמה תיאוריית קונספירציה שטענה שהטבח היה "מבוים" - ונועד לקדם רפורמה בחוקי הנשק. בקמפיין הבחירות שלה אשתקד עוררה גרין ביקורת רבה אחרי שהצטלמה עם צ'סטר דול, איש ימין קיצוני שבשנים האחרונות "הביע חרטה" על עברו הניאו-נאצי ומנסה להתברג בשורות המפלגה הרפובליקנית.
גרין הייתה בין הרפובליקנים שהתייצבו לצדו של טראמפ אחרי הבחירות לנשיאות בנובמבר, וטענו ללא כל הוכחה שהניצחון נגנב ממנו. מאז שנבחרה לקונגרס היא הפכה לסמל להקצנה שעברה המפלגה הרפובליקנית בכהונת טראמפ, ולהשפעה ההולכת וגוברת של אנשי ימין קיצוני בשורות המפלגה – במיוחד אחרי המתקפה בבניין הקפיטול ב-6 בינואר.
בארה"ב נשמעו קריאות להדחתה של גרין מהמפלגה הרפובליקנית ומהקונגרס. בפברואר, בית הנבחרים הצביע ברוב גדול בעד הדחתה משתי ועדות שבהן הייתה חברה בגלל התכנים הקיצוניים ששיתפה ברשת עוד לפני שנבחרה. 11 מחוקקים רפובליקנים הצביעו יחד עם הדמוקרטים בעד ההדחה.