28 שנות מאסר נגזרו על אחמד עמרו, תושב ירושלים בן 23, שרצח את חברו, מוחמד אבו עקר, בן 31 מבית לחם, לפני כשלוש שנים. עמרו הורשע בכתב אישום מתוקן, לאחר הסדר טיעון וגישור שהתקיים בפני נשיאת בית המשפט המחוזי בבאר שבע, ברצח, חטיפה לשם חבלה והשמדת ראיות.
2 צפייה בגלריה
בית המשפט המחוזי בבאר שבע
בית המשפט המחוזי בבאר שבע
בית המשפט המחוזי בבאר שבע
(צילום: רועי עידן)
לפי כתב האישום, עמרו הכיר את אבו עקר כשנה לפני הרצח והאמין לו כי הוא בעל יכולות כישוף, כפי שטען אבו עקר בעצמו. עמרו אף הביא את הוריו לבית לחם כדי שאבו עקר יבטל כישוף ויסירו מהם תמורת 100 שקלים. בין השניים התפתחו קשרי חברות ועמרו אף ביקר את אבו עקר כשהוא אושפז לצורך טיפול במחלת הסרטן שבה חלה.
לאחר שחרורו של אבו עקר מבית החולים, דרש מעמרו לשלם לו בתוך יומיים 10,000 שקלים ואיים שאם לא יעשה כך, יטיל עליו ועל הוריו כישוף. לטענת עמרו, עוד באותו יום חש בכאבי בטן ולמחרת אמר כי ישלם לאבו עקר את הכסף, אף שלא התכוון לעשות זאת.
כעבור כמה ימים החליט עמרו לפגוע באבו עקר ובסיוע אדם נוסף חטף אותו. השניים הסיעו את אבו עקר לאזור כפרי, התיזו גז פלפל על פניו והיכו בראשו במעדר ואת עד שמת ולאחר מכן קברו אותו.
2 צפייה בגלריה
מטע זיתים. אילוסטרציה
מטע זיתים. אילוסטרציה
מטע זיתים. אילוסטרציה
(צילום: אוהד צויגנברג)
כמה חודשים מאוחר יותר, אביו של עמרו ואחיו הגיעו למקום כדי לבדוק אם אפשר לערוך מסיק זיתים באזור וגילו את הגופה.
מתסקיר שהוגש בנוגע לנפגעים מהעבירה עלה כי משפחתו של אבו עקר מתקשה להתאושש מההלם והטלטלה שהחוותה עם מציאת גופתו לאחר שחברו רצח אותו תוך ניצול מצבו הפיזי. בנוסף למאסר נגזר על עמרו לשלם פיצוי למשפחת המנוח בסך 258,000 שקלים ובמסגרת הסולחה בין משפחת הקורבן לנאשם, שולמו למשפחה כ- 700 אלף שקלים.