7 צפייה בגלריה
אורה ואדווה אנטר
אורה ואדווה אנטר
אורה אנטר והבת אדווה, שנפצעו בפיגוע. "הפצע תמיד קיים"
(באדיבות המשפחה )
אורה אנטר, תושבת אריאל, איבדה את שני בניה, דביר (14) ונוי (12) בפיגוע הקשה בבית המלון "פרדייז" במומבסה שבקניה בחנוכה של שנת 2002. אתמול, כשנודע לה על חיסולו של אבו מוחמד אל-מסרי, שהיה האחראי לפיגוע, היא בירכה על הפעולה שיוחסה לפי פרסומים זרים לסוכנים ישראלים, אבל סיפרה כי לא חשה סגירת מעגל. "ידעתי שבבוא היום המדינה תבוא איתו חשבון", אמרה בריאיון ל-ynet.
7 צפייה בגלריה
שער ידיעות אחרונות מה- 29.11.2002
שער ידיעות אחרונות מה- 29.11.2002
"ידיעות אחרונות", 29.11.2002. מימין: הילדים נוי ודביר. משמאל: האב רמי עם הבת אדווה
(ארכיון ידיעות אחרונות )
אורה עצמה נפצעה אנושות בפיגוע. בתה הקטנה אדווה ובעלה רמי נפצעו גם הם. על חיסולו של אל-מסרי, כך היא מספרת, נודע לה בהודעה בקבוצת הוואטסאפ המשפחתית. "לא התעמקתי בזה יותר מדי, כי אלה לא דברים שקלים לנו, במיוחד עכשיו לפני האזכרה", אמרה. "זה אירוע שמלווה אותנו כל החיים ומשנה לשנה נעשה רק יותר ויותר כבד. אנחנו סומכים על הצבא שלנו ועל המדינה, שימצאו את האחראים אחד אחד ויהרגו אותם".
7 צפייה בגלריה
דביר ונוי אנטר
דביר ונוי אנטר
דביר ונוי אנטר, לצד זירת הפיגוע במלון
(צילום: רפרודוקציה אטילה שומפלבי, AFP)
האם סיפרה כי לא הרגישה צורך להתעמק באופן חיסולו של אל-מסרי, אבל ייחסה לפעולה חשיבות. "הפצע של לאבד שני ילדים תמיד קיים", אמרה. "לעיתים הוא יותר מדמם ולעיתים פחות, אבל זה תמיד שם. העיקר שהוא מת ובאו איתו חשבון. זה מה שחשוב. ידענו שבבוא היום יבואו איתו חשבון. אם לא היום אז מחר, ואם לא – אז מתישהו, בעוד 20 שנה".
הפיגוע הקשה תפס את בני משפחת אנטר בטיול משפחתי בקניה. "זה קרה בבוקר. אני זוכרת שירדנו אני והילדים לאכול משהו בלובי. בעלי נשאר בחדר. ולפתע שמענו פיצוץ אדיר. נפצעתי אנוש", תיארה אורה. "בעלי ממש הציל את חיינו. הוא סחב אותי ואת ביתי הקטנה על מזרון. הייתי מלאה בכוויות ונסענו שעתיים עד לבית החולים. רק אחרי 24 שעות חזרנו ארצה והבת הייתה מאושפזת בשניידר. זה פצע שרק הולך ומכביד מיום ליום".
7 צפייה בגלריה
ארכיון 2002 פיגוע טרור מלון פרדייס ב קניה
ארכיון 2002 פיגוע טרור מלון פרדייס ב קניה
הפיגוע במלון פרדייז במובמסה
(צילום: AP)
מדי שנה מתקיים באריאל, עיר מגוריה של משפחת אנטר, מרוץ לזכרם של נוי ודביר. השנה, לאור מגפת הקורונה, לא ברור איך יתקיים המרוץ, אבל במשפחה נחושים לקיים אותו. "דביר היה צריך להיות היום בן 33, ונוי בן 30. אני רואה את החברים שלהם לשכבה מתחתנים, מביאים ילדים, עובדים ומתקדמים. זה צובט. המחשבה שהילדים שלי נשארו באותו גיל ולא יכולים להתפתח קשה", הוסיפה אורה לתאר.
אתמול בלילה, כאמור, דווח ב"ניו יורק טיימס" כי סוכנים ישראלים חיסלו את עבדאללה אחמד עבדאללה הידוע גם בשם אבו מוחמד אל-מסרי, שהיה מספר 2 באל-קאעידה, בטהרן. לפי הדיווח, החיסול אירע בחודש אוגוסט האחרון, לבקשת ארה"ב.
7 צפייה בגלריה
עבדאללה אחמד עבדאללה
עבדאללה אחמד עבדאללה
(צילום: AP, AFP)
עבדאללה נורה למוות יחד עם בתו מרים, בת 27, בטהרן ב-7 באוגוסט האחרון, יום השנה למתקפות הקטלניות על השגרירויות האמריקניות בקניה ובטנזניה ב-1998 שבהן היה מעורב. הם נמצאו מתים במכונית לבנה ברחוב בשכונת פסדרן שבצפון הבירה האיראנית, סמוך לביתם, אחרי שספגו לפחות ארבעה קליעים. לפי הדיווח, שני מתנקשים על אופנוע ירו בשניים, והם השתמשו במשתיק קול. הבת מרים הייתה אלמנתו של חמזה בן לאדן, בנו של מנהיג ארגון הטרור אוסמה בן לאדן.
גורם מודיעין ישראלי לשעבר אמר ל"ניו יורק טיימס" שאל-מסרי היה אחראי גם למתקפה במומבסה, שבה נהרגו 13 מקומיים ושלושה ישראלים, בהם שני ילדי משפחת אנטר.
פורסם לראשונה: 23:35, 14.11.20