3 צפייה בגלריה
יואב גלנט מתחסן נגד קורונה
יואב גלנט מתחסן נגד קורונה
שר החינוך יואב גלנט התחסן מפני קורונה
35% מעובדי ההוראה בחברה החרדית אובחנו בשנה האחרונה כחיוביים לקורונה. כך עולה מנתונים של משרד החינוך, שמתפרסמים היום (שבת) לקראת הפעימה השלישית של ההקלות, שתאפשר את חזרתם של תלמידי כיתות ז'-י' ללימודים פרונטליים ביישובים שבהם זה יתאפשר. בחברה הכללית שיעור המאובחנים עמד על 10% מהמורים ואילו בחברה הערבית על 16%.
3 צפייה בגלריה
מתחסנים בראשון לציון
מתחסנים בראשון לציון
חיסון צוותי הוראה בראשון לציון. 10% מהעובדים נדבקו בחברה הכללית
(צילום: מוטי קמחי )
על-פי נתוני משרד החינוך, 76% מעובדי ההוראה בישראל קיבלו שתי מנות חיסון נגד קורונה, או שנדבקו בנגיף והחלימו. לשיעור זה, כך אומרים במשרד, יש להוסיף עוד כ-15% מעובדי ההוראה בארץ שהתחסנו עד כה רק במנה הראשונה.

מהנתונים עולה כי 73% מהמורים בחברה הכללית קיבלו את שתי מנות החיסון לקורונה, בעוד 10% מהם נדבקו בנגיף והחלימו. אם כך, שיעור המורים המחוסנים בחברה הכללית עומד על כ-83%. בחברה החרדית 37% התחסנו ו-35% נחשבים מחלימים ולכן שיעור המחוסנים שם עומד על 72%.
בחברה הערבית הנתון הוא הנמוך ביותר. 44% מעובדי ההוראה בחברה הערבית התחסנו, בעוד 16% החלימו - כלומר 60% הם מחלימים ומתחסנים.
3 צפייה בגלריה
15% עובדים קיבלו רק את המנה הראשונה. ארכיון
15% עובדים קיבלו רק את המנה הראשונה. ארכיון
15% עובדים קיבלו רק את המנה הראשונה. ארכיון
(צילום: EPA)
לנתונים אלו יתווספו בשבועות הקרובים, כך על פי הערכות, עוד כ-15% מעובדי ההוראה – שקיבלו רק את מנת החיסון הראשונה, כך לפי משרד החינוך. במשרד לא פירטו מאילו מגזרים מגיעים אותם מורים ומה החלוקה.
בסך הכול, כך לפי הנתונים, כ-68 עובדי הוראה אינם מחוסנים, אך בהתחשב בהודעה שלפי כ-42 אלף עובדי הוראה יהיו מחוסנים בשלושת השבועות הקרובים – שיעור עובדי ההוראה שלא התחסנו עומד על כ-25 אלף.
הנתונים האלה, כך אומרים במשרד החינוך, מתייחסים גם לסייעות, שרתים וכדומה, שמועסקים על ידי משרד החינוך. הם אינם כוללים עובדי הוראה שמועסקים על ידי הרשויות המקומיות, אך לפי ההערכה הנתונים זהים. בסך הכול מתייחסים הנתונים ל-284,771 עובדי הוראה.
שר החינוך יואב גלנט התייחס לנתונים ואמר כי "המסקנה שלי מהנתונים האלה שעשו עליהום והכפישו את עובדי ההוראה כשאנחנו רואים שהם הציבור המחוסן ביותר בישראל", כלשונו. "כל ההתקפות שלוחות הרסן לא היו במקום. המורים מצטיינים בחיסונים ותקפו אותם לשווא. נטפלים אליהם ללא סיבה".
לטענת גלנט, "אין אף סקטור באוכלוסייה שנמצא ב-76% אחרי חיסון שני והחלמה ולכן צריך להתנצל בפני עובדי ההוראה. מאחר שההערכה שיש עוד 15% שעשו חיסון ראשון – אנחנו מעריכים שעד סוף החודש מעל 90% מעובדי ההוראה יהיו מחוסנים או מחלימים".
במשרדי החינוך והבריאות שואפים להגיע לשיעורי התחסנות מלאים בקרב עובדי ההוראה. השר גלנט הנחה לקיים מאמצי הסברה בקרב עובדי החינוך וההוראה כולל קמפיין שאמור לעלות בהמשך השבוע כדי להגיע למקסימום מחוסנים עד פסח.