2 צפייה בגלריה
בלפור
בלפור
ההפגנות בבלפור
(צילום: אלכס קולומויסקי )
שני פעילים במחאת בלפור נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו זומנו ביומיים האחרונים לחקירה במשטרה. בפני אחד מהם הוצגה טענה כי בביתו אמצעים להפרת סדר חמורה, בעוד שבפני השני נטען כי הוא הפר את הסדר הציבורי וסיכן חיי אדם בעצם יצירת מיצג מצינורות פלסטיק.
הנחקר הראשון, רמי מתן (70), תושב היישוב נטף שבאזור ירושלים, נלקח היום לתחנת מוריה בבירה. המשטרה הגיעה לביתו עם צו חיפוש, במטרה למצוא אמצעים להפרת סדר, כפי שהגדירו השוטרים. אחיו ארנון אמר ל-ynet כי "נראה שמשהו הגיע מלמעלה. אין שום סיבה בעולם לעשות זאת".
2 צפייה בגלריה
רמי מתן אחד הנחקרים
רמי מתן אחד הנחקרים
רמי מתן
(צילום: פרופ' אהוד שפירא, מפלגת "דמוקרטית")
לצד זאת, אמש הגיעו לקריית טבעון שוטרים מתחנת מוריה, שם זימנו לחקירה את עודד אליש (78), פעיל אחר במחאה. המשטרה החרימה את מכשיר הטלפון הנייד שלו ואת המחשב האישי שלו, וערכה חיפוש בביתו. אליש חשוד בהפרת הסדר הציבורי ובסיכון חיי אדם, מאחר שיצר מיצג מצינורות פלסטיק ששימש את מפגיני מחאת בלפור מול ביתו של שר הביטחון בני גנץ בראש העין וגם בחסימה בכניסה לכנסת בירושלים.
עו"ד גונן בן יצחק, שמייצג את אליש שהתייצב הבוקר לחקירה, אמר כי הוא מאמין שהמשטרה הגיע לחומרים על אליש דרך מכשיר טלפון של פעיל נוסף שהוחרם בצאת השבת בהפגנה לאחר שנעצר.
ממשטרת ישראל נמסר: מתוקף אחריות המשטרה לשמירת החוק והסדר, נפתחה חקירה שנמצאת בראשיתה ומטבע הדברים לא נפרט אודותיה בשלב זה. יחד עם זאת נציין כי הפעולות שבוצעו הינם בהתאם לצו שהוצא בבית משפט ובמטרה אחת ויחידה – להגיע לחקר האמת.