ראש עיר ברומניה נבחר לכהונה נוספת, למרות שמת מקורונה לפני שבועיים. התושבים הסבירו שבחרו בו כי עשה עבודה טובה והגיע לו לזכות גם אחרי המוות.
2 צפייה בגלריה
יון אלימן דבסלו  רומניה ראש עיר קורונה בחירות
יון אלימן דבסלו  רומניה ראש עיר קורונה בחירות
"תהיה גאה בנו". תמונתו של אלימן בדבסלו
(צילום: רויטרס)
עשרות מתושבי העיירה דבסלו שבדרום רומניה הגיעו לקברו של ראש העיר המנוח יון אלימן, מהמפלגה הסוציאל-דמוקרטית, כדי להדליק נרות לזכרו לאחר סגירת הקלפיות בבחירות המקומיות ביום ראשון. "זה הניצחון שלך", אמר אחד מהם. "אתה תהיה גאה בנו. תנוח בשלום".
לפי נתוני ועדת הבחירות המרכזית, שפורסמו אתמול, אלימן זכה בקדנציה השלישית עם 64% מהקולות בעיירה שבה מתגוררים כ-3,000 תושבים. "הוא היה ראש עיר אמיתי עבורנו", אמרה אישה אלמונית שעטתה מסכה לתחנת הטלוויזיה הפרטית ProTV בדבסלו. "הוא היה בצד שלנו, כיבד את כל החוקים. אני לא חושבת שנראה עוד ראש עיר כמוהו".
2 צפייה בגלריה
יון אלימן דבסלו  רומניה ראש עיר קורונה בחירות
יון אלימן דבסלו  רומניה ראש עיר קורונה בחירות
"זה הניצחון שלך". פרחים ונרות על קברו של אלימן
(צילום: רויטרס)
אלימן, קצין לשעבר בחיל הים, היה אמור לציין אתמול את יום הולדתו ה-57. הוא מת ב-15 בספטמבר בבית חולים בבוקרשט. גורמים רשמיים אמרו כי שמו כבר הופיע בפתקי ההצבעה המודפסים ולא ניתן היה להסירו. בחירות חדשות ייערכו.
זו לא הפעם הראשונה שתושבים ברומניה בוחרים בראש עיר בידיעה שהוא מת. בשנת 2008, כפר במזרח רומניה בחר מחדש את ראש העיר שמת זמן קצר לאחר תחילת ההצבעה.
למרות ניצחונו של אלימן, מפלגתו הסוציאל-דמוקרטית איבדה ביום ראשון ערים ומחוזות מרכזיים ברחבי המדינה למפלגת השלטון הלאומית-ליברלית ול-USR-Plus, ברית של שתי מפלגות מרכז-ימין.
מסוף פברואר אובחנו ברומניה 123,944 מקרים של קורונה ודווח על 4,748 מקרי מוות. שיעור המתים בה הוא הגבוה ביותר באגף המזרחי של האיחוד האירופי.