חוקרים מה-FBI וממשרד המשפטים באוהיו יבחנו את מותו של צעיר שחור, שנורה למוות על ידי סגן שריף מקומי. לטענת הרשויות ההרוג אחז באקדח, ונורה מחוץ לביתו אחרי שסירב להניח את הנשק. משפחתו של ההרוג טוענת שהוא לא החזיק אקדח אלא כריך, ונורה בביתו.
הירי היה ביום שישי בעיר קולומבוס. מנתיחה ראשונית של הגופה עולה שההרוג נורה כמה פעמים בפלג גופו העליון. לגורמים במערכת אכיפת החוק במחוז פרנקלין ולמשפחת ההרוג, קייסי גודסן ג'וניור (בן 23 במותו), יש גרסאות סותרות על האירוע.
סגן השריף שירה בצעיר השחור, ג'ייסון מיד, נתקל בו בתום מבצע חיפושים אחרי עבריין נמלט. בשישי אחר הצהריים הבחין מיד בגודסן (שלא היה העבריין שאותו חיפש), ולפי גורמים במערכת אכיפת החוק הצעיר נסע לידו ברכב ונופף לעברו באקדח. סגן השריף התעמת איתו מחוץ לרכבו ובכניסה לביתו.
1 צפייה בגלריה
קייסי גודסן ג'וניור צעיר שחור נורה למוות קולומבוס אוהיו ארה"ב
קייסי גודסן ג'וניור צעיר שחור נורה למוות קולומבוס אוהיו ארה"ב
ההרוג באוהיו. בן 23 במותו
(צילום: Courtesy of Attorney Sean Walton via AP)
פיטר טובין, מפקד כוח המשטרה המקומי, סיפר שלפי עד ראייה מיד הורה לגודסן להניח את האקדח שלו - וכשלא עשה זאת הוא ירה בו. גודסון פונה לבית החולים, שם מת מפצעיו. הגרסה של משפחת ההרוג שונה: לטענתה גודסן לא החזיק אקדח, אלא כריך שקנה ברשת "סאבוויי" אחרי ביקור אצל רופא השיניים. משפחתו סיפרה שהוא נורה בגבו שלוש פעמים בזמן שפתח את הדלת, והתמוטט בדירה.
עורכי הדין של משפחת ההרוג אומרים שהגרסה של טובין לאירוע משמיטה כמה פרטים מהותיים. לטענת המשטרה גודסן החזיק אקדח שבהמשך התגלה בזירת הירי. עורכי הדין טוענים שהוא החזיק כריך ושגם אם נשא אקדח - הוא עשה זאת ברישיון. המשטרה לא ציינה כמה כדורים ירה סגן השריף.
קייסי נורה למוות לעיני שני פעוטות וסבתו שהיו בבית בקולומבוס. "הנכד שלי נורה הרגע בגבו כשהגיע לבית", אמרה סבתו של גודסן בשיחה לשירותי החירום. "אני לא יודעת אם הוא בסדר". אמו של קייסי הגיבה לטענת המשטרה שסגן השריף שירה בו חשב שהוא מהווה איום ואמרה: "הוא לא פגע בזבוב. אם הבן שלי היה מקבל פקודה כלשהי (מסגן השריף) הוא היה מקשיב לו".