מדינת ארקנסו שבארה"ב תאסור על הפלות כמעט לחלוטין החל מאוגוסט. המושל הרפובליקני אסא האצ'ינסון חתם על החוק, שיהיה המחמיר ביותר בארה"ב נגד הפלות אם לא ייחסם על ידי בית המשפט.
3 צפייה בגלריה
מפגינות נגד החוק לאיסור הפלות  בארה"ב
מפגינות נגד החוק לאיסור הפלות  בארה"ב
"אכזרי ולא חוקתי". מפגינות נגד החוק לאיסור הפלות באלבמה, 2019
(צילום:AFP)
בשנים האחרונות חוקקו מדינות רפובליקניות רבות חוקים המגבילים הפלות, כחלק ממאמץ של השמרנים לגרום לבית המשפט העליון לבחון מחדש ולבטל את פסק הדין ההיסטורי "רו נגד ווייד" מ-1973 שהעניק לנשים זכות חוקית לבצע הפלה מלאכותית. בשנה האחרונה הציעו מחוקקים ב-14 מדינות לפחות לאסור לחלוטין הפלות.
החוק שאושר בארקנסו מחמיר יותר מזה שאושר בדרום קרוליינה ובמדינות אחרות, שאסרו על ההליך החל מהשבוע השישי להיריון. החוק החדש לא מחריג מקרים של אונס או גילוי עריות, ומתיר הפלות רק במקרה חירום רפואי.
3 צפייה בגלריה
אסא האצ'ניסון  מושל מדינת ארקנסו
אסא האצ'ניסון  מושל מדינת ארקנסו
"תמיכה חקיקתית מדהימה". האצ'ינסון
(צילום: AP)
אלבמה היא המדינה היחידה שאישרה מדיניות גורפת נגד הפלות, כאשר אישרה ב-2019 חוק הקובע כי ביצוע הפלה ייחשב לעבירה בכל שלב של ההיריון, כמעט ללא יוצאים מן הכלל. החוק קבע כי העונש על הפלה לא חוקית הוא עשר עד 99 שנות מאסר, אם כי אישה שתעבור הפלה לא תישא באחריות פלילית והעונש יוטל על הרופא. החוק הזה בוטל בבית משפט פדרלי.
האצ'ינסון אמר בהצהרה כי היה מעדיף להכניס לחוק חריגים במקרים של אונס או גילוי עריות, שלדעתו ישפרו את סיכוייו לביקורת חיובית מצד בית המשפט העליון בארה"ב. לדבריו, הוא חתם עליו בשל "התמיכה החקיקתית המדהימה".
3 צפייה בגלריה
הפלה הפלות הפגנה נגד חוק לואיזיאנה ארה"ב
הפלה הפלות הפגנה נגד חוק לואיזיאנה ארה"ב
"מסוכן ולא צודק". הפגנה נגד איסור הפלות בלואיזיאנה, 2019
(צילום: AFP)
האיגוד האמריקני לחירויות אזרחיות (ACLU) כינה את האיסור "אכזרי ולא חוקתי". "המושל האצ'ינסון: ניפגש בבית המשפט", אמרה הולי דיקסון, מנהלת סניף ארקנסו של ה-ACLU.
אלכסיס מקגיל ג'ונסון, נשיאת "ההתאחדות להורות מתוכננת בארה"ב", גינתה את החקיקה ואמרה שמדובר במהלך פוליטי. "בתקופה שבה אנשים זקוקים לסיוע כלכלי ולאמצעי זהירות בסיסיים, מניעת הגישה להפלה היא אכזרית, מסוכנת ולא צודקת בעליל", היא אמרה.
בארקנסו ננקטו כמה מהצעדים המחמירים ביותר נגד הפלות בארה"ב. לפני שנתיים חתם האצ'ינסון על חוק שיאסור את ההליך במקרה שפסיקת "רו נגד וייד" תבוטל. ב-2019 חתם המושל על הצעת חוק האוסרת הפלות החל מהשבוע ה-18 להיריון, אך ההצעה טרם אושרה בשל בעיות משפטיות.