ראש העיר הרביעית בגודלה בדרום קוריאה, שהתגאה ביכולת שלו להבטיח מיליוני מנות של חיסון נגד קורונה, התנצל בפומבי לאחר שנחשף כי נפל קורבן להונאה.
2 צפייה בגלריה
פייזר חיסון קורונה
פייזר חיסון קורונה
פייזר הודיעה שתחקור את המקרה. חיסון נגד קורונה
(צילום: רויטרס)
קוון יונג-ג'ין, ראש העיר דאיגו וחבר במפלגה מהאופוזיציה, הודיע בשבוע שעבר כי איגוד מוסדות רפואיים בעיר ניהל משא ומתן עם חברת סחר זרה שהבטיחה לספק לממשלה 30 מיליון מנות חיסון נגד קורונה של חברת פייזר בתוך שלושה שבועות. האיגוד וחברת הסחר אף החליפו מסמכים, והם הועברו למשרדי הבריאות והרווחה.
אולם הממשלה מצאה כי בהצעה לספק את החיסונים יש "בעיות אמינות". מאוחר יותר התברר כי פייזר אינה מפיצה את החיסונים שלה באמצעות צדדים שלישיים. חברת פייזר עצמה מסרה כי לא אישרה לשום גורם לספק את החיסון לדרום קוריאה, והוסיפה כי תחקור את הנושא.
ראש העיר מתח ביקורת רבה על ניהול המשבר על ידי הממשלה ועל מאמציו של הנשיא מון ג'יאה-אין להשיג חיסונים. לאחר שארה"ב הבטיחה לספק לדרום קוריאה יותר ממיליון מנות מהחיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון, קוון אמר כי מדובר ב"הסכם מביש".
2 צפייה בגלריה
סיאול דרום קוריאה חיסונים קורונה
סיאול דרום קוריאה חיסונים קורונה
רק כ-16% מהאוכלוסייה חוסנה, במנה אחת. חיסון נגד קורונה בסיאול
(צילום: AP)
לאחר שהתברר כי נפל לתרמית, קוון ספג ביקורת חריפה. "המקרה פגע בתדמית שלנו בעולם", נמסר ממפלגת השלטון.
"זו הייתה טעות שלי", אמר קוון במסיבת עיתונאים שכינס כדי להתנצל. "מקרה פשוט של ייבוא חיסון שנכשל הסלים לכדי הונאה". הוא הוסיף כי "הדימוי של דאיגו הוכתם עקב דבריי חסרי האחריות. גרמתי גם לאכזבה עמוקה לאזרחים הסובלים מהקורונה".
מבצע החיסונים בדרום קוריאה, שבה חיים יותר מ-50 מיליון בני אדם, מתקדם באיטיות בהשוואה למדינות מפותחות אחרות באזור. 16.4% מהאוכלוסייה קיבלה עד כה מנה ראשונה של החיסון. הממשלה מקווה לחסן 14 מיליון איש עד סוף החודש.