אחרי נאום נוקב של יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, על האלימות בחברה הערבית, שר המשפטים אבי ניסנקורן הודיע שיכנס דיון מטה בהשתתפות הייעוץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה על מנת לבחון דרכים להחמרת הענישה בתופעה החמורה של סחר ושימוש בנשק בלתי חוקי.
טרם ההודעה על עבודת מטה שתגובש בעניין, עלה עודה לנמק את ההצעה המשותפת ובמליאה התפתח דיון סוער שגלש לצעקות רמות מצד עודה על הנושא שקרוב לליבו. "אנחנו, הרשימה המשותפת", צעק עודה, "קוראים לכם להיכנס באבא שלהם! תכסחו להם את הפרצוף! תכסחו את הפרצוף של ארגוני הפשיעה המאורגנת. זה מה שאנחנו רוצים. יש דבר יותר ברור מזה? אנחנו רוצים לחיות בחברה ללא נשק".
1 צפייה בגלריה
שלמה קרעי איימן עודה
שלמה קרעי איימן עודה
עודה נאם נגד הסחר בנשק, קרעי התעקש שיגנה טרור
(צילום : אבי מועלם)
עודה הוסיף כי "אין לכם מושג מה זה להיות הורה ערבי שמחסיר פעימה בכל פעם שהבן שלו יוצא מהבית. בכמה ניחומי אבלים עוד נבקר? הנשק הבלתי מורשה, מאיפה הוא מגיע אלינו? 70% מגיע מהצבא. בכל פעם שאני מדבר נגד ארגוני הפשע אני מסכן את החיים שלי. קיבלתי איומים. 94 ערבים נהרגו השנה. 94 מהשכנים שלי, מהאחים שלי".
במהלך הנאום קרא חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד לעבר עודה שיגנה את הטרור, ויו"ר המשותפת השיב לו: "אתה תסתום את הפה שלך, מלוכלך אחד. תשתוק מנוול".
עודה המשיך: "אנחנו לא רוצים את הנשק הזה. למה הוא טוב? במה הוא טוב? תגידו לי? אם הורגים ערבי זה טוב? אם הורגים יהודי זה טוב? אנחנו לא רוצים נשק כלל וכלל. אך אני יכול לבקר את ההורים של ההרוגים? אני יו"ר הרשימה המשותפת, יש לי 15 מנדטים, איך אני יכול לדבר עם הציבור שלי? תגידו לי רק על מה אני יכול לדבר עם הציבור שלי? רק תסבירו לי!".
לאחר הנאום, כאמור, הודיע ניסנקורן על הקמת צוות משותף שיפעל בנושא. "החלטתי לכנס בדחיפות עבודת מטה במשרד המשפטים ולבחון מהי הדרך המיטבית להחמרת הענישה והגברת ההרתעה נגד עברייני הנשק״", מסר שר המשפטים. "הצלחתנו במשימה הקריטית הזו תסייע למאבק באלימות ותציל נפשות בישראל".