היום ה-16 של שביתת העובדות והעובדים הסוציאליים והמשא ומתן בניהם לבין משרד האוצר עומד במקום. המתווה הקיים אותו מציע האוצר לאיגוד העובדים והעובדות הסוציאליים כולל העלאה של כמה מאות שקלים בשכר ומערכת הגנה זמני לשנה בלבד בטענה שבתקופת הקורונה לא ניתן לעשות שינויים קבועים. איגוד העובדים הסוציאליים, שמבקש פתרון רציני וארוך טווח, מסרב להצעה בתוקף.

"עשר שנים דורשים את השינוי הזה", מסבירה ענבל חרמוני יו"ר איגוד העובדים והעובדות הסוציאליים. "מציעים לנו כרגע תוספת זעומה בשכר ומערך הגנתי שיתפוגגו ביוני 2021. הם מצפים שעוד שנה נסכים לחזור בדיוק לאותו מקום שבו היינו? באוצר כל הזמן אומרים לי שהם מבינים, אבל אני לא צריכה את ההבנה שלהם, אני צריכה שיהיו פה שירותי רווחה מתפקדים".
"זו מכירת חיסול של השירות הציבורי. באוצר מטיפים לי מוסר ואומרים שזה לא הזמן. איפה הייתם בשנתיים האחרונות? איפה הייתם בעשור האחרון? עכשיו אתם באים אליי ואומרים לי שזה לא הזמן? זה הזמן!"

3 צפייה בגלריה
הפגנת העובדים הסוציאליים מול ביתו של ישראל כץ בכפר אחים
הפגנת העובדים הסוציאליים מול ביתו של ישראל כץ בכפר אחים
"הרווחה בוערת". הצעת האוצר: תוספת שכר לשנה
(צילום: אבי רוקח)
3 צפייה בגלריה
הפגנת העובדים הסוציאליים מול ביתו של ישראל כץ בכפר אחים
הפגנת העובדים הסוציאליים מול ביתו של ישראל כץ בכפר אחים
המו"מ לא מתקדם. הפגנת העובדים הסוציאליים מול ביתו של ישראל כץ בכפר אחים
(צילום: אבי רוקח)
"אני נתקלת בחומות אטימות, ניתוק מוחלט. לשכות הרווחה מפוצצות, העובדות נמצאות תחת סכנת אלימות, מכות מוות, ואגף התקציבים אומר לנו שיש כסף לאבטחה לשנה בלבד. מה יקרה בעוד שנה? מי יבוא איתי להלוויה של עובדת סוציאלית? כץ? ביבי? אגף התקציבים? נשב בשבעה ומה נגיד? היה לנו כסף רק לשנה".
"אם מדינת ישראל החליטה שלא צריך לקחת אחריות על האזרחים בישראל, שהחזק שורד ומי שחלש לא, אז תגידו את זה בפה מלא, נסגור את כל שירותי הרווחה, ושהאחרונה תכבה את האור".
3 צפייה בגלריה
ישראל כץ
ישראל כץ
"הסכמי שכר קבועים - דבר שאינו אפשרי בתקופה בלי תקציב". ישראל כץ
(צילום: שלו שלום)
ממשרד האוצר נמסר כי "שר האוצר, ישראל כץ, מלא הערכה למסירותם של העובדים הסוציאליים ולתרומתם ועזרתם לציבורים נרחבים בתקופת הקורונה. במסגרת המו"מ בין משרד האוצר לארגון העובדים הסוציאליים ולאחר התערבות אישית של כץ, גובשו פרטי הסכם שכוללים את התחייבות המדינה למימון מלא של נושא המוגנות ומתן מענקים בגובה אלפי שקלים לכל עובד סוציאלי, בכל היקף משרה, עד לחודש יוני 2021 וזאת כביטוי לחובת המדינה להגן על העובדים ולסייע להם בתקופת המאבק בקורונה".
"לצערנו נציגות העובדים החליטה בסופו של דבר לדחות את ההסכם בשל רצונה לנהל כעת מו"מ על הסכמי השכר הקבועים של העובדים הסוציאלים, דבר שאינו אפשרי בתקופה זו בשל העדר תקציב ותקציב המשכי. אנו קוראים לנציגות העובדים הסוציאליים לאמץ את ההסכם ולאפשר סיוע כספי מיידי ונרחב לכל ציבור העובדים הסוציאליים".