בית המשפט השלום בקריות גזר 31 חודשי מאסר בפועל על אורן עוזיאל, בן 22 מקריית אתא, ו-9 חודשי עבודות שירות על אחיו, מאור עוזיאל (28). השניים הודו והורשעו כי הפיצו באמצעות קבוצות טלגרם, מעל 7,000 תמונות וסרטוני מין אינטימיים של קטינות וצעירות ישראליות. מלבד עונשי המאסר, בית המשפט קבע כי יפצו את 27 המתלוננות בסכום כולל של יותר מ-160 אלף שקל.
1 צפייה בגלריה
 אילוסטרציה
 אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
השניים הודו והורשעו במסגרת הסדר טיעון, בכך שהפיצו באופן שיטתי, בעשרות הזדמנויות שונות, לקרוב ל-6,000 משתמשי טלגרם, תוכן מיני של צעירות ישראליות ללא הסכמתן. לצד ההפצות, על פי רוב צורפו תצלומים של הפרופילים האישיים של אותן צעירות ברשתות החברתיות ובהם פרטיהן האישיים, וזאת לשם זיהוין וכדי להוכיח לחברי הקבוצות כי מקור התכנים המיניים הוא נשים ישראליות שאינן עובדות בתעשיית המין.
במסגרת ניהול הקבוצות, יצר אורן 'בוט', כלי עזר ביישומון ה'טלגרם', אשר שימש לקטלוג, שמירה ואחזור של תמונות וסרטים. באמצעות השימוש ב'בוט' זה, הופצו התכנים המיניים בצורה יעילה לכל דורש. נוסף על האמור, הורשעו שני הנאשמים בכך שצילמו קיום יחסי מין שלהם עם קטינה בת 16, ללא ידיעתה, ואף הפיצו חלק מהסרטונים.
השופטת, איילת השחר ביטון פרלה, ציינה מספר פעמים בגזר הדין את חומרת הפגיעה בקורבנות, וגינתה את יחס החברה אליהן.
במשרד המשפטים ציינו כי מדובר בעונש החמור ביותר שניתן בגין עבירות לפי "חוק הסרטונים" מאז חוקק החוק בשנת 2014. את התיק ניהלו עורכי-הדין איתי גוהר ומורן אשול ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה. לדבריהם, "העובדה שבמרבית המקרים הנאשמים היוו רק חלק מ'שרשרת ההפצה', ולא המפיצים הראשונים של התכנים המיניים, לא הקהתה את הנזק שהסבו לנפגעות העבירה אשר סבלו מהטרדות בלתי פוסקות ומקשיים תפקודיים משמעותיים בעקבות הפרסומים. גזר הדין מסמן העלאה של רף הענישה בעבירות על 'חוק הסרטונים'". רק השבוע הגישו השניים כתב אישום נוסף נגד תושב חיפה, רונן שיך, בגין הפצת כמות גדולה אף יותר של תכנים, ופגיעה בכ-190 נשים.