שר החינוך יואב גלנט אמר ב"ידיעות אחרונות" שהציון שמגיע לו על ההתמודדות עם המשבר הוא 90, ראש הממשלה נותן לעצמו ציון די דומה. בתשובה לשאלת ynet בפתח פגישה עם נשיא קפריסין, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הציון שמגיע לו על ניהול המשבר הוא "טוב למדי, בלשון המעטה".
"אנחנו הולכים להיות המדינה הראשונה שיוצאת מהמשבר", אמר נתניהו. "אני שומע את זה מעשרות מנהיגים שמצלצלים אליי בשבועות האחרונים, ושמעתם גם את נשיא קפריסין. אנחנו הראשונים בעולם שיוצאים מהקורונה, עם הכלכלה שמדורגת כמעט הכי גבוה ב-OECD, אז אני חושב שהציון הוא טוב למדי, בלשון המעטה".
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו וניקוס אנסטסיאדיס
בנימין נתניהו וניקוס אנסטסיאדיס
נתניהו ונשיא קפריסין, הערב
(צילום: חיים צח, לע"מ )
נשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדיס אמר כי ארצו תכיר בתעודות המתחסן של אזרחים ישראלים שיבקשו להגיע לביקורים תיירותיים באי. "אזרחים ישראלים שכבר התחסנו לא יצטרכו לעשות בדיקות כדי לבקר בקפריסין, ולא יצטרכו לשהות בבידוד עם הגעתם", אמר. "רוב גדול באוכלוסייה הישראלית כבר התחסן, ואנחנו כבר רואים ירידה משמעותית במקרים. סיכמנו על מתווה הדרכון הירוק של ישראל. זהו אינטרס משותף לאפשר לאנשים מעבר חופשי".
נתניהו נשאל בפתח פגישתו עם אנסטסיאדיס גם על האפשרות שאיתמר בן גביר יהיה חלק מהקואליציה, אחרי שנתניהו אמר כי הוא "לא יהיה חלק מהממשלה". "הוא יהיה חלק מהקואליציה במסגרת ההסכם שהוא חתם עם הציונות הדתית", אמר נתניהו, שטען כי מיכאל בן ארי, שותפו לשעבר של בן גביר, היה חלק מהקואליציה - אף שהוא לא מעולם שימש חבר הקואליציה. "בן ארי לא היווה בעיה לקווי היסוד של הממשלה", אמר נתניהו.
בן ארי, נזכיר, היה חבר הכנסת ה-18 מטעם בסיעת האיחוד הלאומי שלא הייתה חלק מהקואליציה. בבחירות לכנסת ה-21 ניסה בן ארי להתמודד במסגרת מפלגתו "עוצמה יהודית", אולם נפסל מהתמודדות על-ידי בית המשפט העליון. בן ארי עצמו אישר הערב בחשבון הטוויטר שלו שלא היה חבר בקואליציה. "נכון, לא קיבלנו ג'ובים וגם לא שדדנו את הקופה הציבורית", אמר. "בן גביר יניע את אמות הסיפים למען עם ישראל וארצו".
נתניהו טען עוד הערב בעניין הביקורת על בן גביר כי "זו צביעות לא נורמלית. מבקרים אותו אבל מוכנים לקבל את מספר 7 במפלגת העבודה (אבתאסם מרעאנה - ח"ג), שקוראת לחיילי צה"ל פושעי מלחמה, ואינה מוכנה לעמוד בצפירה ביום השואה. יש גבול לצביעות".