כדור רוגר נורה לעבר ראשו של הלוחם ממרחק של 60 מטר: תחקיר תקרית הירי בלוחם צה"ל מגדוד 50 של הנח"ל במחנה תבץ בבקעת הירדן העלה הבוקר (יום ד') כי הוא נפגע מכדור רוגר - נשק לפיזור הפגנות - שככל הנראה נפלט מרובה שבו נעשה שימוש במטווחים זמן קצר לפני כן.
כוח צבאי ערך במקום אימון במטווח בכדורי הרוגר כחלק מהכנות לתעסוקה מבצעית באוגדת עזה. מפקד המחלקה פרק את נשקי החיילים במטווח, והציב אותם בקרבת עמדת השומר הפלוגתי. בהמשך, הרים גורם פיקודי את אחד הנשקים, כיוון למרחב שבו צעד הלוחם עם חייל אחר באזור מרפאת הבסיס - ובאותו שלב - ככל הנראה - נפלט כדור שפגע בראשו של הלוחם, שהתמוטט ואיבד הכרה. מצבו של הלוחם מוסיף להיות אנוש והוא ממשיך להיאבק על חייו בבית החולים הדסה עין כרם, שם אושפז הלילה.
2 צפייה בגלריה
אימוני לילה בחטיבת נח"ל
אימוני לילה בחטיבת נח"ל
אימון לילי של חטיבת הנח"ל. ארכיון
2 צפייה בגלריה
חיילים בכניסה לבית החולים הדסה עין כרם לאחר הירי בראשו של החייל
חיילים בכניסה לבית החולים הדסה עין כרם לאחר הירי בראשו של החייל
קצינים בכניסה לבית החולים הדסה עין כרם
(צילום: גיל יוחנן)
תוך זמן קצר מרגע הירי הוענק ללוחם טיפול על-ידי פרמדיק ושני חובשים. בצה"ל עצרו את האימונים באזור למשך כמה שעות וחקירת האירוע נמשכת. לאורך הלילה נבדקו כל רובי התבור של הלוחמים, אולם עלה כי הנשק שממנו נורה הכדור היה רובה ייעודי לכדורי רוגר בקוטר 0.22. "האירוע מתוחקר והמשטרה הצבאית החוקרת ממשיכה בחקירת הנסיבות, ובסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית", נמסר הבוקר מצה"ל.
מהתחקיר הראשוני שבוצע בלילה וכלל סריקות מסביב למחנה האימונים תבץ, שסמוך לכפרים הפלסטיניים טובאס ותייסיר, כמו גם בדיקות מודיעיניות, נשללה האפשרות לאירוע ביטחוני או ירי עצמי. החייל נמצא מוטל על הקרקע ב-22:15 אמש כשהוא סובל מפגיעה קשה בראשו. תחילה סברו הכוחות כי הלוחם נפגע מאבן בראשו, אך על גופו אותרו סימנים שמעידים על פגיעת קליע. הודעה נמסרה למשפחתו של החייל, שהגיעה לבית החולים.