אסיר לשעבר שהשתתף במחאות על תנאי הכלואים בישראל הואשם בהתחזות לפוליטיקאי ויועץ שר על מנת לסחוט כספים ממשפחות של חשודים שנעצרו. ל-ynet נודע כי לפי כתב האישום שהוגש לבית משפט השלום בירושלים, יונתן אלרואי (המכונה יוני יהב) יצר קשר בשני מקרים שונים עם משפחות של עצורים וטען כי בכוחו לשחררם. בכתב האישום מיוחסות לו עבירות של התחזות כאדם אחר, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ניסיון קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ושיבוש מהלכי משפט.
2 צפייה בגלריה
התמונה של האסירים בכלא רימונים
התמונה של האסירים בכלא רימונים
התחזה לח"כ חנין וליועצו של ליצמן כדי לסחוט כסף. ארכיון
(צילום: צביקה טישלר)
לפי הפרקליטות, באוגוסט 2017 פנה אלרואי למשפחתו של אדם בשם חיים יוספי, והציג את עצמו כיעקב טסלר, יועצו של שר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן וחבר מועצת העיר אשדוד בהווה, ואמר כי אם תגייס 150 אלף שקל להפקדת ערבות כספית הוא יוכל לשחרר אותו ממעצר. אלרואי שוחח גם עם עורך הדין שגיא גרינפלד שייצג את יוספי באותה התקופה ובישר לו על הניסיון לשחררו.
אלרואי אמר לבנו של העצור כי עליו לגייס 125 אלף שקל, ושהוא ישלים את הכסף שנותר. המשפחה גייסה את הסכום והעבירה אותו לאדם אחר ששיתף פעולה עם האסיר ואסף את הכסף.
באירוע נוסף מאותה השנה, פנה אלרואי לאחיו של השייח ראאד סלאח, מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, והזדהה כחבר הכנסת לשעבר דב חנין. אלרואי קרא לאחיו של השייח לגייס 200-150 אלף שקל כדי להפקיד לטובת ערבות עצמית, הבטיח לאסוף את הכסף בעזרת נהגו האישי וביקש שלא לדבר על כך עם אף אחד. למחרת שוב יצר קשר עם האח ואמר כי הוא במגעים עם השר לביטחון הפנים דאז, גלעד ארדן, כדי להפחית את גובה הערבות.
2 צפייה בגלריה
פנה לאחיו של השייח ראאד סלאח וקבע נקודת מפגש למסירת הכסף
פנה לאחיו של השייח ראאד סלאח וקבע נקודת מפגש למסירת הכסף
פנה לאחיו של השייח ראאד סלאח וקבע נקודת מפגש למסירת הכסף
(צילום: AFP)
כעבור כמה שבועות התקשר אלרואי לאח ואמר כי נהגו בדרך לאסוף את הכסף. אחיו של השייח חשד שמדובר במעשה מרמה, יצר קשר עם המשטרה - ואלרואי נתפס כשפנה אל השוטרים שהמתינו בנקודת המפגש בצומת אום אל פחם.
אלרואי מסר בתגובה כי מדובר ב"תיק מפוברק" שאין מאחוריו דבר. "ההתעסקות שלהם בי בעקבות העשייה שלי מוכיחה שאני עושה עבודת קודש. כתב האישום מדבר בעד עצמו. צר לי שכך מתנהלת המדינה בפני חושפי שחיתויות, ומאוד מצער ש לא ידעתי על כך טרם קיבלתי את כתב האישום ואני שומע עליו מכלי התקשורת. לא אפסיק בעשייה שלי ואמשיך להילחם למען כבוד האדם וחירותו בכל מחיר. ההר יוליד עכבר התיק הזה לא יגיע לכלום ושום דבר".
מעו"ד ענבל ליבר שמייצגת את הנאשם נמסר: "מרשי הופתע ללמוד על כתב האישום מהתקשורת, מבלי שבוצע הליך תקין של שימוע. כאשר כתב האישום יומצא לנו כדין - נלמד את העובדות ונגיש תגובה בהתאם.
"בשולי הדברים אציין כי יש לתמוה על עצם הגשת כתב האישום שעניינו - על פי מה שנמסר לנו מהתקשורת - אירועים שהתרחשו לכאורה בשנת 2017, בתזמון שמקביל לעליית המודעות לפעילותו של מרשי בכל הנוגע לזכויות אסירים וזכויות אדם".