בפעם הרביעית תוך שנתיים מוגשות היום (רביעי) הרשימות בבחירות לכנסת. לצד המפלגות הוותיקות הגיעו גם חדשות, חלקן עם אישי ציבור מוכרים וחלקן לא. עד מחר ב-22:00 ניתן יהיה להגיש את הרשימות ובחצות הן ייסגרו סופית. לאחר מכן תתקבל התמונה המלאה למערכת בחירות זו - המפלגות, המתמודדים והאותיות שייצגו אותם ביום הבחירות לכנסת ה-24 ב-23 במרץ. עד כה הרשימות שהוגשו הן של יש עתיד בראשות יאיר לפיד (פ"ה), ימינה בראשות נפתלי בנט (י') וכחול לבן בראשות בני גנץ (כ"ן). עדכונים שוטפים ב-ynet
כל מה שצריך לדעת על בחירות 2021 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet
10 צפייה בגלריה
רשימת המועמדים לפי סדר הגשתן עד השעה 14:30
רשימת המועמדים לפי סדר הגשתן עד השעה 14:30
מסך ועליו שמות הרשימות שהוגשו, בוועדת הבחירות
(צילום: דוברות ועדת הבחירות המרכזית)
ב-13:00 החלו נציגי המפלגות למסור את הרשימות שלהן לוועדת הבחירות המרכזית בראשות יו"ר הוועדה, שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן, מנכ"לית הוועדה עו"ד אורלי עדס והסגנים נציגי המפלגות: ח"כ שלמה קרעי (ליכוד), ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן), גיל סגל (יש עתיד) וח"כ משה ארבל (ש"ס).
בימים האחרונים פרשו מהמרוץ לכנסת משה בוגי יעלון מתל"ם, השרים אבי ניסנקורן ועומר ינקלביץ' מכחול לבן, ח"כ יצחק כהן מש"ס והבוקר גם ח"כ איציק שמולי מהעבודה ודני יתום ממפלגת ותיקי ישראל.
15:20 - אשתו של רוצח רבין הגישה רשימה לריסה עמיר טרימבובלר, אשתו של יגאל עמיר שרצח את ראש הממשלה יצחק רבין, הגישה את רשימתה לכנסת. כשיצאה לריסה אמרה "נדאג לקדם רפורמות במערכת המשפט. אנחנו לא פוליטיקאים, אנחנו מאמינים במה שאנחנו עושים ואנחנו לא נוותר, בשם השם נעשה ונצליח". גם בבחירות הקודמות הגישה עמיר טרימבובלר רשימה לבחירות בשם "משפט צדק". אז פסלה ועדת הבחירות המרכזית את הרשימה, אך בית המשפט העליון הפך את הרשימה, ולבסוף היא קיבלה 1,375 קולות.
15:00 - עופר ברקוביץ' מצטרף ל"תקווה חדשה" ברקוביץ' (37), יו"ר תנועת "התעוררות" בירושלים וחבר מועצת העיר, מצטרף למפלגתו של גדעון סער "תקווה חדשה". בעבר כיהן כסגן ראש העיר. סער אמר בתגובה: "עופר ברקוביץ' הוא דוגמא למנהיגות צעירה שלוקחת אחריות ונאבקת על העתיד. הצטרפותו ל'תקווה חדשה' משמעותית ומסמלת תקווה חדשה לדור הצעיר במדינה. עופר יוביל את מטה ירושלים בקמפיין הבחירות ומטה המשפחות הצעירות".
14:50 - ישראל ביתנו הציגה את הרשימה רשימת ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן דומה לזו שהוגשה בבחירות הקודמות. מצטרף החדש הוא פרופ' יוסי שיין מאוניברסיטת תל אביב ששובץ המקום 8. ח"כ עודד פורר אמר לאחר הגשת הרשימה: "אני שמח שאנחנו מציגים רשימה מגוונת, מנוסה, שהוכיחה את עצמה במהלך העשייה בכנסת הזו על אף שהייתה קצרה מאוד. באנו להחליף את השלטון ולהקים ממשלה חדשה שדואגת לאזרחים ודואגת שתהיה פה מדינה של 'חיה ותן לחיות'. לא צריך לעשות סוף לחרדים, צריך לעשות סוף לשלטון של ש"ס ויהדות התורה, שפוגעות דווקא בציבור החרדי. החברה כולה צריכה שכל ילד ילמד מתמטיקה, מדעים ומחשב כדי שלכולנו יהיו ההזדמנויות עבודה וכולם יתגייסו לצבא, נעשה את זה יחד כשכולם נושאים בנטל".

13:24 - סמול טוק תמים בין ח"כ שלמה קרעי מהליכוד למנכ"לית ועדת הבחירות?
13:21 - דני יתום הודיע על פרישה מההתמודדות לכנסת יו"ר מפלגת ותיקי ישראל דני יתום הודיע על פרישה וקרא לכל מחנה גוש השמאל לחבור תחת מנהיגותו של יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד. "לא יצאתי למסע הזה על מנת לסדר לעצמי ג'וב", אמר יתום, "אלא כדי לסייע לאזרחים הוותיקים שזקוקים לכוח משמעותי בבית המחוקקים. מתוך אחריות ותחושת שליחות אני מודיע היום שמפלגת ותיקי ישראל לא תרוץ בבחירות הקרובות".
10 צפייה בגלריה
דני יתום
דני יתום
הודיע על פרישה. דני יתום
(צילום: קובי קואנקס)
13:03 - רשימת ימינה: ראש העיר שדרות שלישי, אביר קארה שביעי זו רשימת ימינה כפי שהוגשה לוועדה: במקום השני אחרי היו"ר נפתלי בנט ניצבת איילת שקד. במקום השלישי ראש העיר שדרות אלון דוידי, במקום הרביעי מתן כהנא, במקום החמישי איש החינוך עמיחי שיקלי. במקום השישי עו"ד ניר אורבך, במקום שביעי אביר קארה מתנועת "אני שולמן", במקום השמיני חברת הכנסת לשעבר עידית סילמן, במקום התשיעי הפעילה החברתית שירלי פינטו ועו"ד שי מימון סוגר את העשירייה הראשונה. על פתק הבחירה המפלגה תבקש את האות י׳.

10 צפייה בגלריה
מתן כהנא הגשת הרשימות לבחירות הכנסת ה-24
מתן כהנא הגשת הרשימות לבחירות הכנסת ה-24
מתן כהנא מימינה בהגשת הרשימות
(צילום: אלי מנדלבאום)
ח"כ מתן כהנא, שהגיש את רשימת ימינה, אמר: "הגשתי את הרשימה של ימינה שמייצגת את כל הימין האידיאלי והערכי, עם אנשי עשייה שפעלו למען המדינה. נפתלי בנט הוא האיש היחיד שיכול להציל את המדינה ולהחליף את ההנהגה הכושלת- אנחנו הולכים על ראשות הממשלה".
12:45 - יש עתיד פרסמה רשימה, ברביבאי במקום ה-2 זו צמרת רשימת יש עתיד כפי שהוגשה לוועדה: יאיר לפיד, אורנה ברביבאי, מאיר כהן, קארין אלהרר, מירב כהן, יואל רזבוזוב, אלעזר שטרן, מיקי לוי, מירב בן ארי, רם בן ברק, יואב סגלוביץ, בועז טופורובסקי, עידן רול, יוראי להב הרצנו, ולדימיר בליאק, רון כץ, נירה שפק, טניה מזרסקי, יסמין סאקס פרידמן וענבר בזק.

10 צפייה בגלריה
הגשת הרשימות של יש עתיד לבחירות
הגשת הרשימות של יש עתיד לבחירות
ברביבאי ורזבוזוב אחרי הגשת הרשימה
(צילום: לע"מ)
ברביבאי אמרה: "אנחנו מתרגשים להגיש את הרשימה של יש עתיד לכנסת ה-24. אנחנו מאמינים שהרשימה מייצגת את עם ישראל ויש לנו הזדמנות להיות הקול של העם". רזבוזוב הוסיף "יש עתיד גדולה תביא את השינוי ותוציא את המדינה מהמשבר הזה".
12:14 - כחול לבן פרסמה רשימה, תמנו שטה במקום ה-2 זו צמרת כחול לבן כפי שהוגשה לוועדה: בני גנץ, פנינה תמנו שטה, חילי טרופר, מיכאל ביטון, אורית פרקש הכהן, אלון שוסטר ואיתן גינזבורג. האותיות שביקשה כחול לבן הן כ"ן.

10 צפייה בגלריה
כחול לבן בהגשת הרשימות לבחירות הכנסת ה-24
כחול לבן בהגשת הרשימות לבחירות הכנסת ה-24
נציגי כחול לבן אחרי הגשת הרשימה
(צילום: לע"מ)
השרה תמנו שטה אמרה לאחר הגשת הרשימה: "הגשנו רשימה של אנשים איכותיים, שבתוך הממשלה נלחמו ללא הרף למען אזרחי מדינת ישראל והיא מייצגת את הפסיפס של החברה הישראלית. אנחנו מתכוונים לדאוג שהממשלה הבאה תהיה ממשלה ישרה כדי לדאוג שיהיו אנשים טובים שדואגים לטובת אזרחי ישראל בכנסת ה-24".
מפלגתו של חולדאי ממתינה לחיבורים
מפלגת הישראלים הודיעה הבוקר כי היא דוחה את מועד הגשת רשימת המפלגה בכדי לתת הזדמנות נוספת לחיבור פוליטי. במפלגה ציינו כי "הדרך היחידה להחליף את נתניהו היא לבנות מפלגת מרכז-שמאל מאוחדת וגדולה, ועל כך עובד בשעות אלה יו"ר המפלגה רון חולדאי".
10 צפייה בגלריה
הגשת הרשימות לבחירות הכנסת ה-24
הגשת הרשימות לבחירות הכנסת ה-24
עמדות הגשת הרשימות
(צילום: אלי מנדלבאום)
10 צפייה בגלריה
מתן כהנא הגשת הרשימות לבחירות הכנסת ה-24
מתן כהנא הגשת הרשימות לבחירות הכנסת ה-24
מגישים רשימות
(צילום: אלי מנדלבאום)
המפלגות החדשות שמצטרפות למערכה יגישו את רשימותיהן, יספרו מדוע בחרו לרוץ לכנסת ויצטרכו לבחור את האותיות שיופיעו על פתקי ההצבעה שלהן מתוך האותיות שנותרו פנויות: ז', י', כ', נ', צ', ק', ר', ך, ן', ף' ו-ץ'. ככל שיגיעו מאוחר יותר להציג את עצמן בפני הוועדה - כך גם יישארו להן פחות אפשרויות לבחירה.
גם חברי הכנסת שהתפצלו ממפלגתם הוותיקה ייאלצו לבחור אותיות חדשות. למשל, ח"כ גדעון סער עם מפלגתו "תקווה חדשה" וח"כ עפר שלח עם מפלגתו "תנופה"; וכך גם אנשי ציבור שהחליטו להתמודד בפעם הראשונה: רון חולדאי עם מפלגת הישראלים ופרופ' ירון זליכה עם המפלגה הכלכלית, שיגישו את רשימותיהם ויבחרו את האותיות שייצגו אותם על פתק ההצבעה.
למפלגות הוותיקות אין סיבה לדאגה, כיוון שהאותיות שייצגו אותן כל השנים לא ישתנו. הליכוד תישאר עם מחל, העבודה עם אמת, מרצ עם מרצ, ימינה עם טב, התאחדות הספרדים עם שס, יהדות התורה עם ג', ישראל ביתנו עם ל' והרשימה המשותפת עם ודעם.
פורסם לראשונה: 12:46, 03.02.21