נפצע בראשו בפיגוע ירי – וחזר לשרת כלוחם ומפקד: סמל אליה חג'בי הוגדר כנס על ידי רופאיו שטיפלו בו בבית החולים שיבא בתל השומר, לאחר שספג רסיס בראשו מירי שנפתח לכיוונו בצומת הפרסה שבאיזור רמאללה, לפני כשנה, והיום הוא כבר משמש כמפקד, סמל מחלקה, בגדוד נחשון של חטיבת כפיר.
התקרית התרחשה בחודש פברואר בשנה שעברה, כאשר מחבל חמוש ארב עם רובה בצומת הפרסה שבחבל בנימין, זירה שידעה פיגועים בעבר, ולפי הערכות המתין לכלי רכב אזרחי שיאט בעיקול כדי לפתוח לעברו באש ולהימלט. חוליית לוחמים וביניהם חג'בי, ביצעה משמרת סיור בגזרה והייתה אמורה להיות באותן דקות בהחלפת משמרות במוצב, אך מפקד הכיתה החליט להשאיר בצומת שני לוחמים לאבטחו. המחבל, שהופתע לראות את השניים, פתח לעברם באש ונמלט.
2 צפייה בגלריה
אליה חג'בי
אליה חג'בי
"הייתי מבסוט שהצלחנו לעמוד במשימה ולהגן על האזרחים". סמל אליה חג'בי היום
סמל אליה חג'בי נפגע בראשו ונאלץ לעבור ניתוח להוצאת הרסיס. הוא שהה בהליך החלמה ממושך של כחצי שנה, בסופו הוא היה יכול להשתחרר או לפחות לעבור לתפקיד נוח יותר, אך הוא בחר לחזור לגדוד כלוחם, ואף יצא תוך זמן קצר לקורס מ"כים. כיום הוא מפקד על טירוני החטיבה בבסיס האימונים החטיבתי שבבקעה.
חג'בי סיפר ל-ynet על האירוע: "המחבל הסתתר בשיחים בזמן הפיגוע ואז הגיח לרגע, ירה שוב וראיתי אותו. תפסנו מחסה וירינו לכיוונו. ראיתי גיצים על הכביש מהירי. לא חשבתי על הפגיעה בי באותם רגעים, אבל הבנתי שנפצעתי". הוא הוסיף: "ביקשתי מהלוחם שהיה איתי שיזעיק עזרה, ותוך כדי המשכתי לתפעל האירוע. בסוף הייתי מבסוט שהצלחנו לעמוד במשימה ולהגן על האזרחים".
לאחר מספר שעות בבית החולים, התברר לחג'בי שקיבל את חייו במתנה: "הכדור שרט לי הראש ואחד הרסיסים חדר, אבל לקרקפת, וניתן היה להוציאו. באותם רגעים של הפיגוע לא הייתי עם קסדה והפגיעה הייתה גם בחלק הנמוך של הראש, בפדחת".
2 צפייה בגלריה
אליה חג'בי
אליה חג'בי
אליה חג'בי בבית החולים לאחר הפציעה
"כשחזרתי לגדוד אמרתי למג"ד שאני רוצה לצאת לפיקוד, וחלק מתפקידי זה לספר את מה שאירע ללוחמים ולטירונים, להראות להם את הצלקת שנותרה, שבה אני לא מתבייש. סיפור די מטורף וכן יש לי מחשבות לפעמים מה היה קורה אם אבל אני לא נותן לעצמי ליפול לשם".

תרגול כיבוש עיר פלסטינית ואמל"ח חדש: מה קורה בכפיר?

בחטיבת כפיר השלימו לאחרונה אימון מלא במתאר צפוני של לחימה בחיזבאללה, לקראת "בוחן הרף" שיעברו גדודי החטיבה על ידי פיקוד הצפון, לבחינת כשירות הלוחמים לתמרן בלבנון. גדוד נצח יהודה, שבין חייליו גם חרדים, היה הגדוד הסדיר היחיד בצה"ל, שתרגל כיבוש עיר פלסטינית באזור יהודה ושומרון, בו יופעל הגדוד במלחמה.

החטיבה המנומרת עברה השנה לפעול לראשונה תחת אוגדה 99 החדשה, רב זירתית, המשלבת כוחות סדירים ומילואים, לתמרון בעזה או בלבנון. כחלק משדרוג החטיבה נוספו ללוחמים אלפי אמצעי לחימה חדשים, בהם רחפנים טרמיים לחשיפת האויב לכל ממפקד מחלקה ופלוגה, אמצעים מתקדמים לראיית לילה וטילי הגיל החדשים ללוחמי סיירת חרוב.
לסיירת חרוב של החטיבה, מוקם בימים אלה בית ספר בבסיס תל נוף ולוחמיה יקבלו אמצעי חבלה ונשקי צלפים חדשים. ייחודיות חטיבת כפיר תתבטא בהפעלת אש, בעיקר ארטילרית, בשילוב עם כוח חי"ר מהיר לפשיטות בשטח אויב.
סד"כ הגדודים גדל כחלק מתפיסת "הגדוד כאתרוג" - שימור כשירות הגדודים הסדירים למלחמה, ולמעשה נחשבת כפיר כיום לחטיבה הגדולה בצה"ל בהיקף לוחמיה, 15 שנים לאחר הקמתה. בחטיבה ביצעו בשנה שעברה תעסוקה מבצעית באוגדת עזה באופן מלא כחלק מהשינויים בה.