פאאד דבור, בן 50 מבית ג'ן, שעבד כפקח בחברת "התאמה", חברת קבלן של "נתיבי ישראל", נהרג הלילה (בין שלישי לרביעי) בתאונה בכביש 70 צפונית לצומת יגור שלמרגלות הכרמל. רכב פרטי פגע בו בעוצמה כשעמד ליד רכב הפיקוח בעוצמה ועובד נוסף, בשנות ה-20 לחייו נפצע קל.
מחקירת המשטרה עולה כי נהג הרכב הפוגע, בן 30 משפרעם, מעולם לא הוציא רישיון נהיגה. היום תבקש המשטרה מבית משפט השלום בחיפה להאריך את מעצרו.
3 צפייה בגלריה
פאאד דבור
פאאד דבור
ההרוג - פאאד דבור
3 צפייה בגלריה
זירת התאונה בכביש 70
זירת התאונה בכביש 70
זירת התאונה בכביש 70
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
התאונה אירעה מעט לפני 2:00 לפנות בוקר באתר עבודה של חברת התשתיות נתיבי ישראל. נהג הרכב משפרעם פגע בפקחים שעמדו לצד רכבם. תחילה פאאד נפצע באורח אנוש, אך זמן קצר לאחר שפונה לבית החולים רמב"ם שבחיפה נקבע מותו. מצבו של הפקח שאיתו הוגדר בתחילה קשה, אך בבית החולים נקבע כקל.
יוליה מלמוד ממד"א במרחב כרמל סיפרה: "כשהגענו למקום ראינו בשטח עבודה בכביש שני פצועים שוכבים במרכז הכביש, כשבסמוך שני כלי רכב מעוכים. אחד הפצועים, גבר בשנות ה-50 היה מחוסר הכרה, היה ללא נשימה וללא דופק. הוא סבל מחבלה רב מערכתית קשה. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו לבית חולים תוך פעולות החייאה, כשמצבו אנוש".
3 צפייה בגלריה
זירת התאונה בכביש 70
זירת התאונה בכביש 70
הרכב של הפקחים שנפגע בתאונה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
"הפצוע השני היה בהכרה וסבל מחבלה רב מערכתית. הענקנו לו טיפול רפואי מהיר בשטח ופינינו אותו לבית החולים במצב קשה. פינינו גם שני פצועים קל מהרכב, כשמצבם קל", סיפרה מלמוד.
בוחני התנועה של משטרת ישראל פתחו בחקירת נסיבות התאונה במסגרתה עצרו לחקירה את הנהג הפוגע. מחברת נתיבי ישראל נמסר כי החברה משתתפת בצער משפחתו של פאאד דבור.
מתחילת השנה נהרגו 206 בני אדם בתאונות דרכים. לפי נתוני הרלב"ד (הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים), עם החזרה לשגרה והתגברות הנסיעה בכבישים בתום הסגר שכפתה מגפת הקורונה, חלה גם עלייה במספר ההרוגים והנפגעים בתאונות דרכים.
דו"ח ה-OECD שפורסם לפני כחודשיים מלמד על כך שישראל נמצאת במקום בעייתי ביחס לשאר חברות הארגון בכל הנוגע לצמצום הנפגעים בתאונות דרכים - בעוד שמדינות אירופה הצליחו לצמצם בין 2018 ל-2019 את מספר ההרוגים בתאונות דרכים ב-3% בממוצע, בישראל נרשמה עלייה של 17% במספר ההרוגים - העלייה החדה ביותר בהשוואה לשאר חברות הארגון.