עיריית מיניאפוליס הודיעה כי תשלם 27 מיליון דולר להסדרת התביעה האזרחית שהגישה משפחתו של ג'ורג' פלויד, הגבר השחור שרציחתו במאי האחרון על ידי שוטר שדרך על צווארו במשך כ-9 דקות הובילה למחאה המונית נגד הגזענות בארה"ב, מחאה שהידרדרה לא פעם להתפרעויות אלימות.
אחותו של פלויד אמרה כי היא ומשפחתה מרוצים מכך שהחלק הזה של המסע הטרגי שלהם לצדק עבור ג'ורג' הסתיים. "ליבנו שבור, אבל אנחנו מתנחמים בעובדה שאפילו במותו, ג'ורג' פלויד הראה לעולם כיצד לחיות", כתבה.
3 צפייה בגלריה
ארה"ב ג'ורג' פלויד נהרג בחזקת שוטרים ברך על הצוואר
ארה"ב ג'ורג' פלויד נהרג בחזקת שוטרים ברך על הצוואר
משפחתו תפוצה. ג'ורג' פלויד
3 צפייה בגלריה
דרק צ'אובין בכלא
דרק צ'אובין בכלא
נאשם ברצח ובהריגה. השוטר דרק שובין
(צילום: Hennepin County Sheriff's Office)
משפטו של השוטר שהואשם ברצח ובהריגה, דרק שובין, החל השבוע. הוא כפר באשמה וטען כי רק מילא את ההוראות שניתנו לו במסגרת הכשרתו לתפקיד שוטר. עורך הדין של המשפחה התייחס להסדר שהושג ואמר כי מדובר בהסדר הגדול ביותר שנחתם טרם הכרעה משפטית. לדבריו, "זה מעביר מסר עוצמתי ולפיו לחיי שחורים יש ערך". נשיאת מועצת העיר, ליסה בנדר, אמרה כי "בשם כל המועצה, אני מביעה את תנחומיי העמוקים למשפחת פלויד, חבריו וכל הקהילה שלנו שמתאבלים על האובדן".
משפחת פלויד הגישה בחודש יולי את התביעה הפדרלית נגד עיריית מיניאפוליס, שובין ושלושה קציני משטרה נוספים שהואשמו בסיוע לרציחתו. המשפחה טענה כי ארבעת השוטרים הפרו את זכויותיו של פלויד כאשר דרכו עליו והביאו למותו. הארבעה פוטרו בעקבות האירוע.

העירייה הואשמה על ידי בני המשפחה בכך שאפשרה לכאורה "תרבות של שימוש בכוח מופרז וגזענות". ההסדר שעליו הודיעה העירייה כולל תרומה של חצי מיליון דולר ממשפחת פלויד לקהילה בשכונה שבה נרצח ג'ורג', שהיה בן 46 במותו.
מותו של פלויד הביא להתפרצות המחאה הגדולה ביותר של תנועת Black Lives Matter מאז היווסדה בעשור הקודם. בחודשים שאחרי הרצח לוותה המחאה הזו לא פעם באירועים אלימים, הן מצד פעילי מחאה והן מצד המתנגדים להם.
פורסם לראשונה: 22:07, 12.03.21