עימותים בירושלים וביהודה ושומרון: הפרות סדר התפתחו בשורת מוקדים במסגרת יום הזעם שהוכרז ברשות הפלסטינית ובמזרח ירושלים. אש נורתה אחר הצהריים (שלישי) בתקרית חריגה לעבר כוחות צה"ל בכיכר איו"ש בכניסה לרמאללה. קצין ולוחמת נפצעו מהירי באורח קל. צה"ל השיב אש, שממנה נהרג פלסטיני.
בהתפרעות אלימה של כ-2,000 פלסטינים באזור כיכר איו"ש בכניסה לרמאללה ירו פלסטינים צרורות מרובה קל'צניקוב לכיוון "רחבת הטנק" שממנה מנהלים מפקדי צה"ל את ההתמודדות עם ההתפרעויות. הכוחות השיבו באש והתפתח קרב יריות שבמהלכו המחבלים נפגעו. קצינה ולוחם נפצעו ברגליהם. הכוח השיב באש, ופלסטיני נהרג. הלוחמים שנפצעו פונו לבית החולים שערי צדק בירושלים. בצה"ל אמרו כי האירוע במקום "עדיין מתגלגל". כמו כן, הפלסטינים דיווחו כי כ-70 בני אדם נפצעו, 50 מתוכם ברמאללה - מוקד העימותים המרכזי - מתוכם חמישה במצב קשה. בבית לחם נפצעו תשעה בני אדם; בחברון חמישה ובסלפית שבעה. בנוסף, בשכם, לפי הפלסטינים, נפצעו 11 בני אדם.


9 צפייה בגלריה
ירי אל עבר כוחות צה"ל בעימותים במחסום בית אל (רמאללה)
ירי אל עבר כוחות צה"ל בעימותים במחסום בית אל (רמאללה)
הפרות הסדר ברמאללה
משרד הבריאות הפלסטיני הודיע כי ההרוג ליד רמאללה נורה בחזה. עוד נמסר כי 20 פלסטינים שנפצעו מירי אש חיה במקום, שלושה מהם במצב חמור. כולם פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים ברמאללה.
במקביל, בחברון התעמתו פלסטינים עם כוחות צה"ל שהיו בזירת הפיגוע בכיכר גרוס, שם מת הבוקר מחבל ככל הנראה ממטען חבלה שנשא על גופו. בתדרוך לכתבים אמר דובר צה"ל תת אלוף הדי זילברמן כי ניסיון הפיגוע הבוקר בחברון מבטא "עליית מדרגה" בניסינות הפיגועים ביהודה ושומרון.
תת אלוף זילברמן אמר כי חשוד שהגיע מאבו סנינה עם רכב ליידות בקבוקי תבערה כדי לגרום ללוחמים להתקרב אליו. הלוחמים מגדוד שקד של חטיבת גבעתי נזהרו ופתחו בנוהל מעצר חשוד שהסתיים בהריגת המחבל, ששייך לג'יהאד האיסלמי.
מנהיג חמאס איסמעיל הנייה פרסם הודעה שבה הוא שיבח את הפלסטינים שמתעמתים עם כוחות הביטחון בגדה המערבית. "העימותים הללו מבהירים את אחדות הדם בין עזה לגדה המערבית ולערביי 48'. העם הפלסטיני נחוש להמשיך בדרך הזאת עד שהבסתם של ישראל ושל המתנחלים", אמר הנייה.

9 צפייה בגלריה
הפרות סדר בירושלים
הפרות סדר בירושלים
עימותים בירושלים
(צילום: AFP)
9 צפייה בגלריה
(צילום: רויטרס)
9 צפייה בגלריה
(צילום: רויטרס)
9 צפייה בגלריה
(צילום: רויטרס)
9 צפייה בגלריה
מעצרים בשער שכם, ירושלים
מעצרים בשער שכם, ירושלים
(צילום: שלו שלום, TPS)
מוקדם יותר עצרה המשטרה שמונה חשודים בשער שכם לאחר שבמקום התפתחו התפרעויות בעקבות בידוק של חשוד. עשרות יידו אבנים, השליכו בקבוקי זכוכית וירו זיקוקים לכל עבר. השוטרים השתמשו באמצעים לפיזור המתפרעים. במקביל, התפתחו הפרות סדר בשייח ג'ראח והמשטרה השליכה רימוני הלם והזעיקה פרשים ומכת"זית לאזור. אחר הצהריים נעצרו שני נערים בני 15 ו-16 בחשד להצתת שדה והתפרעות באזור שכונת שועפט במזרח ירושלים.
"אנחנו מפגינים על הבתים שהם רוצים לקחת", סיפר אחד המפגינים במזרח ירושלים. "לא רוצים לזרוק אבנים, לא רוצים בעיות, לא רוצים מלחמה ולא רוצים שיקחו את הבתים. צריך להגיע להסכם ולהחזיר את המצב לאחור. צריך שיהיה שלום ושהיהודים לא יתקרבו לאל-אקצא כמו שאנחנו לא מתקרבים לכותל. שכל אחד ילך לפי הדת שלו. הכל מתחיל מהר הבית, כי זה מה שקורה כשנכנסים להר הבית - נדלקת אש".

9 צפייה בגלריה
הפגנה ביפו- ערביי ישראל נגד ההתקפה על עזה, וכנגד גירוש תושבי שיח׳ ג׳ראח מבתיהם
הפגנה ביפו- ערביי ישראל נגד ההתקפה על עזה, וכנגד גירוש תושבי שיח׳ ג׳ראח מבתיהם
הפגנה ביפו
(צילום: יריב כץ)
גם ביפו הפגינו מאות תושבים. הם צעקו ואמרו "נמשיך להיאבק" ו"זכותנו לצעוק". כוחות משטרה גדלים נמצאים במקום.
בהתנחלות נווה צוף (חלמיש) שבמערב בנימין הובערו צמיגים שנשלחו לכבישים, וכך גם בשכם שבה נערכה צעדה המונית במרכז העיר. במקביל, הפרות סדר התפתחו במחנה הפליטים אל-ערוב שמדרום לירושלים. כוח צה"ל הוקפץ למקום ואבנים הולשכו לעברו. בגזרת קלקיליה התפתחו עימותים בכניסה לכפר חג'ה. גם בטול כרם ובבית לחם התקיימו אירועים דומים, וכוחות צה"ל התעמתו עם המתפרעים.