ביום שישי הודיע קיבוץ ניר עוז על הירצחו של חבר הקיבוץ גדי חגי בן ה-73, שנחטף לרצועת עזה ב-7 באוקטובר. חגי, שנפגע בשבת השחורה, נחטף לרצועה יחד עם אשתו ג'ודי ויינשטיין בת ה-70. ויינשטיין עדיין מוחזקת פצועה בשבי, והיא האישה המבוגרת ביותר שעדיין נמצאת ברצועת עזה.
בני הזוג, ישראלים שמחזיקים גם באזרחות אמריקנית, נחטפו בשבת השחורה בזמן שיצאו להליכת הבוקר שלהם. בהמשך נודע למשפחה שג'ודי ניסתה להזעיק עזרה. ויינשטיין סיפרה שהיא ובעלה נורו על-ידי מחבלים שנסעו על אופנוע - ושגדי נפצע קשה. "להבנתנו אף אחד לא היה מסוגל לחלץ אותם בשלב הזה", אמרה לרשת CNN אחותה של ג'ודי, אנדראה ויינשטיין.
3 צפייה בגלריה
גדי חגי וג'ודי ויינשטיין
גדי חגי וג'ודי ויינשטיין
גדי חגי וג'ודי ויינשטיין. הבעל נרצח, האישה עדיין בשבי
אמה של ג'ודי היא קשישה בת 95. "אני מאוד חוששת ומודאגת. אני רוצה לדעת אם ג'ודי בחיים ואם היא מוחזקת כבת ערובה. זה בלתי נסבל לא לדעת", אמרה.
בתחילת המלחמה ילדיו של גדי זיהו בסרטון שהופץ אז את גופת אביהם נלקחת לעזה, אך הרשויות הסבירו להם כי הממצאים אינם מספיקים כדי לקבוע את מותו. ההערכה היא שהוא נחטף כשכבר לא היה בחיים. חגי בן ה-73 היה אבא לארבעה ילדים וסבא לשבעה נכדים.
3 צפייה בגלריה
ג'ודי ויינשטיין, גדי חגי
ג'ודי ויינשטיין, גדי חגי
"קשה לדמיין איך הם נפגעו". המשפחה של ג'ודי מחכה לחזרתה
בריאיון ל-CNN, שנערך לפני ההודעה שחגי נרצח ושחמאס מחזיק בגופתו, אמרה האחות אנדראה ויינשטיין: "התקווה שלי היא שג'ודי תשוחרר ושהיא קיבלה סוג של טיפול רפואי, שיאפשר לה לחזור הביתה. שנוכל לחבק אותה, ושנהיה שם לכל מה שהיא צריכה כדי לרפא את עצמה מהסיטואציה המחרידה שהיא הייתה צריכה לעבור". משפחתה של ג'ודי מתארת אותה כאדם שלו ורוחני.
"הלב שלנו שבור", אמרה ויינשטיין, שמתגוררת בקונטיקט. "לחשוב שמישהו פוגע באחותי ובבעלה שהם אנשים כל כך שלווים ואוהבים שנותנים מעצמם, זה פשוט לא מוסרי", אמרה ויינשטיין. "קשה מאוד לדמיין מה קורה ואיך הם נפגעו". ג'ודי היא האישה האחרונה שמחזיקה באזרחות אמריקנית ועדיין נמצאת בשבי חמאס. בעזה מוחזקים עוד שישה גברים בעלי אזרחות אמריקנית.
3 צפייה בגלריה
ביידן בטקס הדלקת החנוכייה המסורתי בבית הלבן
ביידן בטקס הדלקת החנוכייה המסורתי בבית הלבן
"מתפללים לשלומה של ג'ודי", אמר ביידן
(צילום: רויטרס)
המשפחה של ויינשטיין וחגי אמרה ביום שישי: "אנחנו ממשיכים לקרוא למנהיגים שלנו לעשות כל מה שניתן כדי להחזיר את ההורים שלנו הביתה. החדשות האחרונות על מותו של גד רק מדגישות פעם נוספת את הדחיפות שבהחזרת כל החטופים הביתה".
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ספד לחגי בשישי ואמר: "ג'יל ואני שבורי לב מהבשורה שגדי חגי האמריקני נרצח על-ידי חמאס ב-7 באוקטובר. אנחנו ממשיכים להתפלל לשלומה ולחזרתה של רעייתו, ג'ודי. אנחנו מתפללים למען ארבעת הילדים שלהם, שבעת הנכדים שלהם ושאר יקיריהם ומתאבלים איתם על הבשורה הטרגית הזו".