נהרג במילואים בעזה, הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים קטנים: רב-סמל במיל' קובי דבש (41) מטבריה, לוחם בגדוד ההנדסה 271 בחטיבת המחץ (14), נפל אתמול (חמישי) בקרב בדרום רצועת עזה. "הוא הבטיח לחזור הביתה ולחגוג עם המשפחה את חג החנוכה", סיפר בכאב גיסו אלירן לחיאני. כמה ימים לפני שנהרג, שלח קובי למשפחתו את מה שהפך לתמונה האחרונה שלו מעזה.
2 צפייה בגלריה
 קובי דבש ז"ל
 קובי דבש ז"ל
התמונה האחרונה של קובי דבש מעזה
( באדיבות המשפחה)
"איבדתי גיס ציוני, ערכי ופטריוט שמעולם לא פספס אפילו יום מילואים אחד", אמר לחיאני. "הוא היה הולך למילואים גם עם חום של 41 מעלות. הוא האבא הכי מסור בעולם לשלושת ילדיו הקטנים, המשפחה שלו הייתה כל החיים שלו. בשבת האחרונה הוא יצא לחופש ובילה אותה עם משפחתו. ביום ראשון הוא נפרד מהם, שידר ביטחון ולא הדאיג את אשתו לגבי הלחימה בעזה".
הגיס אמר עוד: "קובי התגייס כמה שעות אחרי הטבח ב-7 באוקטובר. במקור הוא מחולון וחי בטבריה עם משפחתו. מיד עם גיוסו הוא שירת עם יחידת ההנדסה שלו בעזה. מאז שגויס הוא הגיע למספר ביקורים משפחתיים. הוא לא דיבר על הסכנות ולא הדאיג אותנו".
2 צפייה בגלריה
 קובי דבש ז"ל
 קובי דבש ז"ל
קובי דבש
(מתוך הפייסבוק)
אסף, אחיו של קובי, ספד לו: "אח שלי הגדול גיבור ישראל. הלב מסרב להאמין". אח נוסף, לירן, כתב: "אח שלי היקר, פשוט לא נתפס לדבר עליך בזמן עבר. הבן אדם הכי שקט בעולם, עם הלב הכי גדול שיש. התנדבת לשרת את המדינה כמו בכל הזדמנות. איפה שרק אפשר לתרום ולתת אתה הראשון. תמיד היית חייל מצטיין עוד מהסדיר, אף פעם לא התלוננת, תמיד היית מורעל. אני מקווה שלא סבלת יותר מדי. אוהב אותך לעד. השם יקום דמך".
דנה לחיאני, גיסתו של קובי, כתבה: "בצער רב ובכאב גדול אנחנו מודיעים על נפילתו של קובי בזמן הגנתו על המולדת". לירון, חברו לעבודה של קובי, ספד לו: "קובי יקר שלנו, תחסר לנו מאוד. אוהבים אותך ומסרבים להאמין". חבר נוסף כתב: "לא ניתן להבין ולהפנים, אחד מקומץ אנשים הכי מיוחדים שזכיתי להכיר בחיים, יהי זכרך ברוך חבר".
בועז יוסף, ראש העיר הממונה בטבריה, אמר: "קיבלנו בצער ובהלם את ההודעה על מותו של גיבור ישראל רס"ם קובי דבש בקרבות הקשים בעזה. קובי יצא להגן על העם ועל המולדת ושילם בחייו על ההגנה על כולנו. תושבי טבריה ועיריית טבריה מרכינים ראש לזכרו ונעטוף את משפחתו ואת שלושת ילדיו היתומים באהבה וחיבוק. הוא היה לוחם בהנדסה קרבית".
קובי הותיר אחריו את אשתו כינרת ואת שלושת ילדיו - אגם (10), שלו (7) ותהל (שבעה חודשים). הוא יובא למנוחות בשעה 11:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין בטבריה.