3 צפייה בגלריה
 ישיבת ממשלה
 ישיבת ממשלה
בדרך לסגר שני. אדלשטיין: "הצעדים שנקטנו עד כה לא מספיקים"
(צילום: מארק ישראל סלם)
על רקע העלייה החדה במספר המאובחנים היומי, שהגיעה השבוע לשיא של 1,718 בני אדם, מבהיר הבוקר (ד') שר הבריאות יולי אדלשטיין כי פניה של ישראל לסגר כולל שני מאז ההתפרצות בישראל.
כפי שנחשף ב-ynet ו"ידיעות אחרונות", אמר השר אדלשטיין בשיחות סגורות כי מצב של 2,000 מאובחנים ביום יהיה נקודה משמעותית שתוביל לסגר. "2,000 חולים זו בהחלט נורה אדומה בוהקת", אמר השר.

"מה שאנחנו מסתכלים עליו זה שילוב. אם נגיע לסביבות 2,000 נדבקים חדשים ביממה, ולהמשך העלייה המדאיגה בחולים הקשים והמונשמים, כשהמערכת במצב כזה שאנחנו מקבלים מסרים מבתי חולים ששוקלים להפסיק את הרפואה האלקטיבית - אז בהחלט נבוא עם הצעות קשות".
לאדלשטיין יש בטן מלאה על יו"ר ועדת הקורונה של הכנסת, ח"כ יפעת שאשא ביטון ממפלגתו, שבניגוד לעמדת ראש הממשלה בנימין נתניהו הובילה לאישור פתיחתם של חדרי הכושר ובריכות השחייה. "לדעתי, במצב שנוצר, לאחר הפעילות הנמרצת 'לטובת' הציבור, אני לא רואה אילו עוד כלים עומדים לרשותנו למעט סגר", אמר אדלשטיין.
3 צפייה בגלריה
ישיבת ההגבלות
ישיבת ההגבלות
בוחנים הגבלות. "לא רואה עוד כלים שעומדים לרשותנו"
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ )
"מה עוד אנחנו יכולים לעשות? אלא אם יקרה פה נס, ונראה האטה בקצב ההדבקות, ואז ניתן עוד זמן. אולי נראה את תוצאות סגירת החתונות והגבלת ההתקהלויות ואז נדחה בכמה ימים את ההחלטה על הסגר. צריך להמתין עוד שלושה או ארבעה ימים כדי לראות אם יש לכך השפעה, אבל זה בחזקת נס".
"אני לא מוכן יותר לשחק בכאילו. אם תהיינה המלצות שהן לא סגר, כמו סגירת תרבות הפנאי והמסעדות, אז יכול להיות שניתן לזה צ'אנס. אני לא מאמין שהשבוע נלך לסגר, אלא אם יהיה שינוי קיצוני במגמה. זה כן יכול להגיע לישיבת הממשלה ביום ראשון".
השר דחה את הביקורת על כך שימי הדעיכה במספר המאובחנים לא נוצלו לצורך היערכות לגל נוסף של הדבקה והוא גם לא מקבל את הטענה שסגר הוא למעשה הודאה בכישלון. "סגר לא יכול להיות פתרון משל עצמו, אבל זה לא שונה מאף מקום אחר בעולם. כדאי לוותר על הסגנון הישראלי, להוציא לשם שינוי את הראש מהחול של הים התיכון ולהבין שכשיש סגר מורידים את המספרים, אחר כך מדינות נפתחות ולאחר מכן יש עוד גל".
3 צפייה בגלריה
יולי אדלשטיין בסיור בבית חולים סורוקה
יולי אדלשטיין בסיור בבית חולים סורוקה
"צריך להוציא את הראש מהחול". השר אדלשטיין וסגנו קיש בסורוקה
(צילום: הרצל יוסף )
אמש (ג') ראש הממשלה החליפי בני גנץ בלם המלצה של המל"ל להחליט על מגבלות חמורות בתוך ימים, אם תימשך העלייה בתחלואה. בין ההמלצות, אשר הוצגו בדיון מיוחד שקיים ראש הממשלה נתניהו בהשתתפות שרים, בכירי משרד הבריאות ומומחים חיצוניים: הטלת מגבלת התקהלויות של עשרה בני אדם, סגירת בתי הכנסת והישיבות, העברת מסעדות למתכונת משלוחים בלבד, סגירת בריכות השחייה ומכוני הכושר, כולל הבריכות בבתי המלון, סגירת חופי הים, העברת הקייטנות ובתי הספר של החופש הגדול לקפסולות ועוד.
גנץ אמר שלא נכון לקבל החלטות על מגבלות נוספות לפני שעברו שבועיים מהמגבלות האחרונות שעליהן הוחלט, וצריך לבדוק מה ההשפעה שלהן. גנץ דיבר גם על הצורך בהחזרת אמון הציבור.
אדלשטיין העיר שמלבד ביטול האירועים, סגירת בריכות השחייה ומכוני הכושר, ההחלטה לא באמת יצאה לפועל - כך שחבל לבזבז זמן יקר. הוא הוסיף כי בנסיבות הקיימות, אם קצב העלייה בתחלואה הנוכחי יימשך עוד כמה ימים, הממשלה תצטרך להטיל סגר. "הצעדים שנקטנו עד עכשיו לא מספיקים, וצריך לקבל החלטות על הגבלות חדשות", אמר.
שר המדע יזהר שי אמר כי יש להטיל סגר שלא פוגע בפרנסה, ויבוצע בלילות ובסופי השבוע כדי למנוע התקהלויות. נתניהו אמר שמדובר ברעיון מעניין והורה לבחון אותו. גם גנץ הביע עניין וסוכם על בחינת המשמעויות של המהלך.