1 צפייה בגלריה
מד חום
מד חום
עשרות תלמידים עם חום
(צילום: shutterstock)
בעקבות תסמינים שאובחנו בקרב תלמידי חטיבת הביניים איבן סינא בנצרת, משרד הבריאות בודק בימים האחרונים חשד להתפרצות תחלואה נשימתית בהיקף רחב במוסד החינוכי. כך נודע ל-ynet.
משרד הבריאות ערך חקירה אפידמיולוגית, ועד כה לא אובחנו מאומתים לקורונה בבית הספר. החשד המרכזי כרגע הוא התפרצות של נגיף השפעת, שבניגוד לשנה שעברה שלא הופיע כלל בישראל, השנה נרשמו כבר מספר מקרים של הנגיף. חלק מהתלמידים קיבלו טיפול אנטיביוטי וגם טיפול בסטרואידים – ורבים מתלמידי בית הספר לא פוקדים אותו בימים אלו.
לדברי גורם המעורה בפרטים, "מדובר על התפרצות חריגה של תחלואה נשימתית בה חשודים עשרות תלמידים שנמצאו עם תסמינים של חום, כאבי בטן, הקאות, כאבי ראש וחולשה כללית. זה בהחלט נראה כמו שפעת".
במקביל, במחלקות הילדים ברחבי הארץ נרשמה בשבועיים האחרונים עלייה חדה במספר המאושפזים עם נגיף ה-RSV שפוגע גם הוא בדרכי הנשימה, וזאת ברקע החשש במערכת הבריאות מתחלואה משולשת של תחלואת ילדים בנגיף לצד תחלואת מבוגרים בשפעת ובקורונה.
ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי "בעקבות היעדרות תלמידי חטיבת הביניים איבן סינא בנצרת בעשרת הימים האחרונים, צוות לשכת הבריאות נצרת ביצע חקירה אפידמיולוגית. מדובר בתחלואה רספירטורית קלה דמויית שפעת, כנראה ויראלית. לרוב התלמידים התסמינים הם חום, כאבי גרון ושיעול. בחלק קטן מהמקרים התסמינים הנ"ל מלווים בתסמינים גסטרואינטסטינליים. אין אף מאומת לקורונה בקרב התלמידים והצוות. הצוות המליץ על ביצוע בדיקות לשפעת, וירוסים עונתיים ומשטחי גרון, שמירה על היגיינה, הקפדה על מסכות ושאר נהלי קורונה".