יעלון בדרך לרשימה עצמאית - ויו"ר יש עתיד איחל לו "הצלחה בהמשך". ח"כ משה (בוגי) יעלון עוסק בגיוס מועמדים לרשימה עצמאית לנוכח הנתק עם יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד שצייץ אמש: "מעריך ומכבד מאוד את יעלון ומאחל לו הצלחה בהמשך הדרך". כפי שנחשף ב-ynet, יו"ר תל"ם עורך סקרים כדי לבחון אפשרות למרוץ עצמאי לכנסת במסגרת רשימתו.
2 צפייה בגלריה
חצאים משה בוגי יעלון פרופסור חגי לוין
חצאים משה בוגי יעלון פרופסור חגי לוין
פרופ' חגי לוין ומשה (בוגי) יעלון
(צילום: מוטי קמחי)
אמש נתלו ברחבי הארץ שלטי חוצות של יעלון לקראת הכרזה שתתקיים בקרוב. פרופ' חגי לוין, ראש איגוד רופאי בריאות הציבור בישראל שהתפטר מתפקידו בוועדת המומחים המייעצת למשרד הבריאות, הוא אחד הבולטים שמוזכרים בבורסת השמות של רשימת יעלון.
2 צפייה בגלריה
יאיר לפיד באולפן ynet
יאיר לפיד באולפן ynet
יאיר לפיד באולפן ynet
(צילום: קובי קואנקס)
לאחרונה נקט פרופ' לוין קו ביקורתי מאוד כלפי מערכת הבריאות ושיטת הניהול של משבר הקורונה. בריאיון שערך לא מזמן בערוץ הכנסת אף הודה כי ניתן לשנות רק באמצעות כניסה לפוליטיקה והוסיף כי אינו יודע בשלב זה אם יצטרף. כעת נראה כי לוין כבר בדרכו לתל"ם של יעלון.
במכתב ההתפטרות שלו כתב: "לנוכח השפל הפוליטי והערכי אני חש מחויבות עמוקה לבחון את הדרך שבה אוכל להשפיע במידה הרבה ביותר לטובת הציבור בישראל". הוא הוסיף: "אני, כמו גם רוב מומחי בריאות הציבור בישראל, סבור כי הציבור בישראל נפל קורבן לקונספציה שגויה של מקבלי ההחלטות בדרג הפוליטי".
"למרות מאמצים שונים שלנו ושל גורמים אחרים במשרד הבריאות לקדם גישת קידום בריאות ובריאות הציבור להתמודדות עם המשבר, גישה זאת לא נוסתה בישראל באופן כוללני. במקום גישה טוטליטרית-משטרתית, צריך היה לפעול בשיתוף פעולה אמיתי ושקיפות עם הציבור".
ההתארגנות של יעלון לקראת הבחירות הקרובות נעשית ללא תיאום עם יאיר לפיד, ועוד לפני שהשניים החליטו על סיום דרכם המשותפת. לפיד הציע לשר המשפטים לשעבר אבי ניסנקורן את משבצת מספר 2 ברשימה, והמסר הסמוי ליעלון היה שמקומו ברשימה לא מובטח. במפלגתו של יעלון סירבו להתייחס לאפשרות שפרופ' לוין יצטרף לרשימתם כמו גם לאפשרות שיודיע השבוע על השקת הקמפיין בדרך למרוץ בנפרד.
פורסם לראשונה: 22:04, 09.01.21