בישיבת הממשלה השבועית אתמול (ראשון) אישרו השרים את הקמת המשרד לקידום מעמד האישה ומינויה של מאי גולן לשרה שתעמוד בראשו. במהלך הדיון התפתח עימות בין השרה החדשה לבין השר לשיוון חברתי עמיתי שיקלי שהתנגד למהלך שמסגרתו יועבר האגף לקידום מעמד האישה ממשרדו לזה החדש.
2 צפייה בגלריה
 "הקמת המשרד יירשם בספרי ההיסטוריה". השרה גולן
 "הקמת המשרד יירשם בספרי ההיסטוריה". השרה גולן
"הקמת המשרד יירשם בספרי ההיסטוריה". השרה גולן
(צילום: משה מזרחי, מוטי קמחי)
השר שיקלי ביקש לפני ההצבעה את זכות הדיבור ויצא נגד ההחלטה בטענה כי היא מפרקת את המשרד לשיוויון חברתי. הוא הציג שתי הסתייגויות ואמר כי המשרד החדש לא תופס די נפח מבחינת תקציב, עובדים והיבטים נוספים שמצדיקים משרד ממשלתי נפרד, והוסיף כי המשרד לשיוויון חברתי נפגע מאוד במשא ומתן הקואליציוני ולא נכון להעמיק את הפגיעה בו.
השרה מאי גולן לא אהבה את התנגדותו של שיקלי, שיושב לידה בממשלה, ואמרה לו: "במקום לברך על ההישג ההיסטורי זאת התגובה שלך? תתבייש". שיקלי לא נותר חייב והשיב לה: "מה זה הישג היסטורי? ממש שני לחציית התעלה".
2 צפייה בגלריה
עמיחי שיקלי בכנס של אוניברסיטת רייכמן
עמיחי שיקלי בכנס של אוניברסיטת רייכמן
לא השתתף בהצבעה על הקמת המשרד החדש. שיקלי
(צילום: מוטי קמחי)
כשהצביעו השרים על הקמת המשרד ומינויה של גולן לשרה שיקלי לא השתתף בהצבעה כמעין מחאה ולא הרים את ידו - כך המהלך אושר פה אחד.
השרה מאי גולן התייחסה למינויה וכתבה ברשתות החברתיות: "הקמת משרד עצמאי וחדש לקידום מעמד האישה הוא מעמד מרגש שאני בטוחה שעוד יירשם בספרי ההיסטוריה של מדינת ישראל. למען הסר כל ספק, אבהיר כי אני באה להשמיע את קולן של כלל הנשים המוחלשות בחברה, אלו שאף אחד לא נלחם על זכויותיהן עד כה, אלו שנדרסו ונרמסו - הן בדרום ת"א, הן בשכונות המצוקה, בהתיישבות, בפריפריה ובכפרים. אני מגיעה עם תוכניות מקיפות לחיזוק וקידום נשים בתחומים רבים, בראש ובראשונה - חיזוק הביטחון האישי, שיעשה כמובן בעבודה משותפת שלי ושל שרים נוספים בממשלה".