היא הפכה לאחד הסמלים לאכזריות המפלצתית של מחבלי חמאס בטבח ב-7 באוקטובר, לאחר שסרטון המתעד את חטיפתה ממסיבת הטבע ברעים ונפילתה בשבי יחד עם בן זוגה הפך ויראלי. היא כבר 74 יום בשבי בעזה. אבל מדיווח חדש שפורסם אתמול (שלישי) עולה כי ייתכן שחמאס הוא לא זה שחטף את נועה ארגמני.
4 צפייה בגלריה
נועה ארגמני
נועה ארגמני
נועה ארגמני ואבינתן אור
בסרטון שפורסם ב-7 באוקטובר נראתה נועה נלקחת בכוח על אופנוע כשהיא מתייפחת וזועקת, בעוד בן זוגה אבינתן אור מובל בגסות על ידי המחבלים. הסרטון שותף אינספור פעמים ותמונתם של השניים אף הופיעה בכותרת הראשית של ה"דיילי מייל".
היום דווח ב-NBC כי מתחקיר, המתבסס בין היתר על הודעות טקסט, שיחות טלפון, תמונות לוויין וגם על מיקום השמש בעת חטיפתה, עולה כי לא ברור מי חטף אותה - וייתכן שהיא נחטפה על ידי המון עזתי שפרץ לישראל שעות אחרי מתקפת הטרור הראשונית. "ייתכן שחמאס לא מחזיק בה, ואולי הוא אפילו כלל לא יודע היכן היא", נכתב בדיווח.

נועה ואבינתן, שבילו במסיבה ברעים לפני הטבח, התחבאו ממחבלי חמאס במשך שעות, דיווחו על מיקומם וסימסו לעזרה, אך זו לא הגיעה, עד שהתגלו על ידי המחבלים. בסרטון שני מ-7 באוקטובר נראתה נועה, שציינה יום הולדת 26 במהלך השבי, יושבת על ספה ושותה בקבוק מים. אותו סרטון נתן תקווה לבני משפחתה ולחבריה שהיא בחיים, אבל מאז חלפו כמעט חודשיים וחצי, ונועה עדיין בשבי.
לפי התחקיר ב-NBC, בתמונה שנשלחה ב-7:46, יותר משעה אחרי תחילת מתקפת הטרור, נראתה נועה מחייכת ומסמנת את סמל השלום, כשהיא מנסה להרגיע את חבריה המודאגים. התמונה נשלחה על ידי חבר אחר שנכח בפסטיבל "נובה", אורי טשרניחובסקי. הוא נרצח לאחר מכן, אחד מיותר מ-350 נרצחים במסיבת הטבע, בטבח הגדול בתולדות ישראל.
4 צפייה בגלריה
שיחות ווטסאפ מסיבה מסיבת טבע לא באו לעזור
שיחות ווטסאפ מסיבה מסיבת טבע לא באו לעזור
ההתכתבויות עם נועה ואבינתן ב-7 באוקטובר
חבריו אמרו כי מהיסטוריית השיחות שלו עולה כי זמן קצר לפני שנרצח הוא שוחח במשך שבע דקות עם ארגמני, אבל לא ברור מה נאמר בשיחה. חבריו למדו על השיחה לאחר שהטלפון שלו הוחזר למשפחה, אחרי איתור גופתו.
ב-8:10, נועה סימסה לחבר אחר, אמרה שהיא בחניה: "לא יוצאים". החבר אמר לה: "תתחבאו, תגידי לי שהכול טוב".
ב-9:08 נועה שלחה לאותו חבר את המיקום שלה, והוסיפה: "בתקווה שמישהו יציל אותנו".
אבינתן, בן הזוג של נועה, שלח סלפי לחבר אחר ב-9:24, כשהפחד על פניו נראה היטב. נועה נראתה שוכבת מכורבלת בתנוחת עובר לפניו. "זה מטורף כאן", כתב.
4 צפייה בגלריה
נועה ארגמני
נועה ארגמני
הסרטון השני של נועה, שנתן תקווה לבני המשפחה
ב-9:32 אבינתן כתב בהודעה כי "יש פה חבורה של 20 אנשים, אולי אפילו יותר מ-20, שמוצאים אנשים שמתחבאים ועושים בהם לינץ'. שישלחו לפה דחוף חיילים". שמחפשים כל אחד כדי "לעשות לינץ'". אחר כך, הוא אמר שהתוקפים איתרו מבלים והחלו לרצוח אותם בזה אחר זה.
ההודעה האחרונה ששלח לחבר הייתה ב-10:19, ובו הודה לו על דבריו שהכוחות כבר באתר הפסטיבל או בדרך אליו.
נועה שלחה את ההודעה האחרונה שלה שמונה דקות אחר כך, ב-10:27, אחרי שחברה אמרה לה ששמעה שאחרים הצליחו להימלט ברכב מאתר המסיבה. "אין לנו רכב", ענתה.
4 צפייה בגלריה
צוללים  באילת  למען נועה ארגמני שנחטפה באירועי ה7 באוקטובר
צוללים  באילת  למען נועה ארגמני שנחטפה באירועי ה7 באוקטובר
מחכים לנועה, כבר 74 ימים
דולב קיקוס (27), חבר של אור, אמר כי ההודעות ששלח הגיעו עד 10:43. אבל מאותו רגע נראה רק וי אחד.
ניתוח מיקום השמש והצללים בסרטון מראים שנועה ואבינתן נחטפו כנראה כמה שעות אחרי תחילת מתקפת הטרור, קרוב לשעת צהריים.
ככל הידוע, אחרי גלי התקיפה הראשונים של מחבלי חמאס השייכים לכוח נוחבה, דרך הגדר הפרוצה נכנסו גם המון עזתים.
גורם ביטחוני ישראלי אמר ל-NBC כי אף אחד מהחוטפים בסרטון של נועה ואבינתן לא נראה חמוש או לובש אפודים טקטיים - ולכן ייתכן שהם אינם שייכים לכוח נוחבה. אחד מהם גם נראה צעיר במיוחד. מכל אלו, ומסיבות אחרות, הגיעו ב-NBC להערכה כי ייתכן שנועה לא נחטפה על ידי חמאס.

אמה של נועה, ליאורה (61), חולה בסרטן המוח, ובחודשים האחרונים חלה התדרדרות במצבה. לפני חודש היא פנתה בסרטון לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן ולצלב האדום, בבקשה שישיבו את בתה אליה. "אני אמא של נועה, הילדה היפה שנחטפה ב-7 באוקטובר על ידי החמאס לעזה. אני חולה בסרטן המוח, אני לא יודעת כמה זמן נשאר לי, אני רוצה לראות את נועה שלי בבית. תביאו את נועה שלי כמה שיותר מהר כדי שאספיק לראות אותה".
פורסם לראשונה: 20:25, 19.12.23