דובר צה"ל התיר לפרסם את דבר נפילתו של סמ"ר יאיר ניפוסי, בן 20 מהיישוב עדי, לוחם בגדוד 101 של חטיבת הצנחנים. הוא מת מפצעיו לאחר שנפצע בקרב בצפון רצועת עזה אמש (בין רביעי לחמישי). הלווייתו תתקיים הערב בשעה 21:00, בבית העלמין בעדי.
1 צפייה בגלריה
סמ"ר יאיר ניפוסי ז"ל
סמ"ר יאיר ניפוסי ז"ל
סמ"ר יאיר ניפוסי ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
ניפוסי בן ה-20 התגייס באוגוסט 2021 לחטיבת הצנחנים, שובץ כלוחם בגדוד 101 ושירת כצלף. הוא נפצע אנושות אתמול במהלך קרב עם מחבלים ברצועת עזה וכעבור פחות מיממה נפטר מפצעיו.
"אנו מחבקים ומחזקים את משפחת ניפוסי היקרה בשעה קשה זו ומשתתפים בצערה הכבד", אמר הערב אייל בצר, ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל. ממזכירות היישוב נמסר כי "משפחת עדי שבורה, המומה וכואבת את נפילתו של יאיר ניפוסי ז"ל. אנו משתתפים בצערה העמוק של משפחתו".
"יאיר שאף לגדול לחיים של עשייה מתוך חום הלב", סיפרו עליו דגנית גונן עמיר ואורי גינת, מחנכיו בתיכון הרדוף, שבו למד טרם גיוסו לצה"ל. הם תיארו דמות של "נער צנוע, אפילו ביישן, ואהוב מאוד, שביקש בנעוריו שנגדעו את האחווה והחסד, את הביתיות והרעות".
הם ציינו כי יאיר "ידע להעריך ולהוקיר את חבריו, את כישוריהם ומעלותיהם" והיה "נער של חבורות וחברים, שידע להעריך את מסורת בית סבא". בסטטוס שלו בוואטסאפ כתב יאיר "הכול לטובה". בתיכון שבו למד אמרו כי תלמידם האהוב "סיים את חייו הקצרים אדם גאה, זקוף ומישיר-מבט. אנחנו נתגעגע אליו מאוד".
במהלך הלילה נערכו קרבות קשים בשטח רצועת עזה, כשגדוד 13 של גולני הוביל את הלחימה. כוחות הגדוד הרגו כ-20 מחבלים, ופעלו במקביל לכוחות הנח"ל, הצנחנים, השריון וההנדסה. חלק מהקרבות היו חי"ר בחי"ר, ולא רק קרבות שהתנהלו מרחוק.
במהלך הלילה נתקלו לוחמי גולני והשריון בחוליות מחבלים שביצעו לעברם ירי נ"ט, הפעילו מטענים והשליכו רימונים. הם ניהלו עם המחבלים קרבות ממושכים, בסיוע אש חטיבתית של כלי ארטילריה וטנקים, תוך הכוונת כלי טיס לתקיפה מהאוויר והכוונת ספינת טילים לתקיפה מהים. בצה"ל אמרו כי עשרות מחבלים חוסלו בקרבות הללו.