לראשונה מאז מלחמת לבנון השנייה, חיל האוויר הצניח בימים האחרונים ציוד ללוחמים ברצועת עזה מהאוויר. רס"ן א', נווט במטוס סופר הרקולס מטייסת 103, סיפר היום (שלישי) בריאיון ל-ynet Live על המבצע הלוגיסטי יוצא הדופן.
"משימת האספקה קיימת עוד מלבנון השנייה. הטייסת מתאמנת על זה כל הזמן, זה מסוג הדברים שבונים את האמון עם זרועות יבשה. זה יכול להיות החל מאספקת מזון ומים ועד לאיפה שהדמיון יכול לקחת", אמר רס"ן א', "התוצאות מרשימות, כלל הציוד הגיע לכוחותינו".
"יש שלל אמצעים שבהם אנחנו משתמשים כדי שהאספקה תגיע לאן שהיא צריכה", הסביר הנווט, "אנחנו מבצעים תכנון נוסף על התאמת החבילה כדי שתגיע בצורה המדויקת ביותר שאפשר".
לאורך המלחמה ביצעה טייסת 103 משימות מגוונות, החל מהטסת לוחמים מחו"ל וכעת לאספקת ציוד. "אנחנו מתאמנים לכך לאורך כל השגרה. אתה מגיע למצב שאתה יודע לבצע מעבר מהיר מאוד מהטסת כוח ביום הראשון להצנחת ציוד בהמשך", אומר רס"ן א'.
על המטוס באמצעותו הם מבצעים את המשימות הוסיף רס"ן א': "הוא מתקדם מאוד ובעל יכולות מרשימות גם בהקשרי טווח הפגיעה וגם ביכולות ההגנה שלו. המטרה היא להביא אספקה לכוח שמתמרן בשטח ונמצא בסיכון גבוה יותר, ובכך לעזור להם לתמרן בצורה היעילה והבטוחה ביותר".