2 צפייה בגלריה
בית ידיעות אחרונות
בית ידיעות אחרונות
"אמת מידה של עיתונות אחראית". מערכת "ידיעות אחרונות" בראשון לציון
(צילום: תומריקו)
בבית משפט השלום בפתח תקווה ניתן בימים האחרונים פסק דין, ולפיו נדחתה תביעתו של בני קצובר, לשעבר יו"ר מועצת יש"ע, נגד "ידיעות אחרונות" והעיתונאי אמנון אברמוביץ'.
קצובר טען כי במאמר דעה של אברמוביץ' שפורסם ב"ידיעות אחרונות" ב-2018, ביום הזיכרון ליצחק רבין, תחת הכותרת "השדים על הקיר", יוחס לקצובר ציטוט שלא נאמר על ידו.
עוה"ד תמיר גליק ממשרד ליבליך-מוזר-גליק, שייצג את הנתבעים, טען בין היתר כי כותב המאמר הסתמך על שני פרסומים קודמים, מהימנים ורציניים, שלא הייתה סיבה לפקפק באמינותם, וכי העיתון וכותב המאמר פעלו בדרך של עיתונאות אחראית ובתום לב.
השופטת עדנה יוסף-קוזין קבעה בפסק הדין, כי כותב המאמר פעל בשקידה מקצועית סבירה וראויה לבירור אמיתות הפרסום, באחריות ובתום לב, ולא נמצאה כל סיבה להטיל ספק במהימנותו וביושרתו.
2 צפייה בגלריה
בני קצובר
בני קצובר
"חשש לשימוש בלתי הוגן בכוח התביעה". בני קצובר
(צילום: יריב כץ)
לאחר הפרסום, כך קבעה השופטת, "ידיעות אחרונות" פעל באופן מהיר והחלטי להעמיד את הדברים על תיקונם, באמצעות פרסום הודעת תיקון והבעת צער. התנהלות העיתון, ציינה השופטת, מעידה על תום לב ומהווה אינדיקציה להתקיימות אמות מידה של עיתונאות אחראית.
בנוסף, בניגוד לכלי תקשורת אחרים בהם פורסם הציטוט של קצובר, "ידיעות אחרונות" פעל כאמור במהירות לתיקון ולהסרת המאמר מהמרשתת. עוד קבעה השופטת, כי למרות זאת קצובר בחר לתבוע דווקא את "ידיעות אחרונות" ולא כלי תקשורת אחרים, ובנסיבות אלה יש חשש לשימוש בלתי הוגן בכוח התביעה ולכך שמניעיה של תביעת קצובר בררניים ולא ענייניים.
לאחר שהתביעה נדחתה חויב קצובר לשלם ל"ידיעות אחרונות" ולאמנון אברמוביץ' הוצאות משפט בסך 25 אלף שקל.