משלחת ביטחונית ישראלית תגיע בהמשך השבוע לקהיר, ותעסוק בעניינים הומניטריים שונים וכן ב"יום שאחרי". מוקדם יותר היום (שני) דווח בערוץ הסעודי "א-שרק" כי מטרת המשלחת היא לדון בעסקה נוספת של חילופי שבויים עם חמאס, אך גורם ביטחוני ישראלי קבע כי "כל עוד החמאס דורשים הסגת כוחות והפסקת אש מלאה, לא תהיה עסקה ולא ניכנס בכלל לשיח איתם".
2 צפייה בגלריה
נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי מגיע לפסגה הערבית-אסלאמית בסעודיה
נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי מגיע לפסגה הערבית-אסלאמית בסעודיה
קהיר מנסה לתווך עסקה. נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי
(צילום: רויטרס / Saudi Press Agency/Handout)
גורמים ששוחחו עם "א-שרק" אמרו כי המשא ומתן יתמקד בשחרור 40 חטופים ישראלים, מבוגרים, חולים, פצועים, נשים וקטינים מתחת לגיל 18 - בתמורה לשחרור מאות אסירים פלסטינים ו"הפסקת אש מוחלטת ברצועת עזה לתקופה של 30-21 ימים".
לדברי המקורות ששוחחו עם העיתון, המו"מ יעסוק גם בנסיגת הכוחות הישראליים מרצועת עזה לגבול, לצד העלאת כמות המזון, הדלק והתרופות שנכנסים לרצועה וחזרת הפליטים העזתים לצפון הרצועה.
העסקה הזו, כך נכתב, לא תעסוק באסירים פלסטינים "בכירים" שנמצאים בבתי הכלא הישראליים - אך היא כן עשויה להוביל לעסקה כוללת בהמשך, שבה גם הם ייכללו. ברצועת עזה, נזכיר, ישנם 133 חטופים ישראלים כעת - ורובם לא ישוחררו גם הפעם.
הכותרת
בין פאודה לשלום: הסיפור של הרשות הפלסטינית | אבי יששכרוף
34:34
2 צפייה בגלריה
נתניהו וסינוואר
נתניהו וסינוואר
נתניהו וסינוואר. בישראל מביעים פסימיות בנוגע לסיכוי להגיע בקרוב לעסקה
(צילום: דנה קופל, רויטרס)
הדיווח על ביקורה של משלחת ישראלית בקהיר הגיע אחרי שבבוקר אמר גורם בחמאס לרשת "אל-ערביה" הסעודית כי בבירת מצרים נמצאת כעת משלחת של ארגון הטרור - כדי לדון גם היא בהפסקת אש. עם זאת הגורם הדגיש כי עמדת חמאס נותרה בעינה - והיא לדחות כל עסקת חילופי שבויים עם ישראל לפני כניסתה לתוקף של הפסקת אש מוחלטת (כלומר - סיום המלחמה).
בישראל, יצוין, מביעים פסימיות לגבי עסקה אפשרית קרובה. זאת בעקבות הבהרות שהתקבלו מקטאר ולנוכח תנאים שחמאס מציב ושישראל לא מוכנה לקבל. "זה יותר מורכב ממה שחשבנו. יש כל מיני דרישות הזויות ותנאים שהחמאס העלה, כאלה שנוגעות להפסקת הלחימה ושלא נוכל לקבל", אמר גורם ישראלי. אתמול התקיים דיון בנושא בקבינט המלחמה המצומצם.