הצעה חדשה - האשמות ישנות: משרד האוצר אמנם פרסם היום (שני) הצעה שבה התקפל מכמה מדרישותיו המרכזיות - כמו שינויים בחופש הגדול ודרישה למנגנון פיטורים יעיל וזריז יותר למורים בעייתיים, וכלל בה גם הגדלה משמעותית יותר של שכר המורים המתחילים - אלא שנראה כי המשא ומתן מול הסתדרות המורים ממשיך להיות תקוע במבוי סתום, כשברקע האיום של המורים לא לפתוח את שנת הלימודים ב-1 בספטמבר ללא הסכם שכר חדש.
1 צפייה בגלריה
ליברמן ובן דויד. מו"מ במבוי סתום, ואיום בשביתה ב-1 בספטמבר
ליברמן ובן דויד. מו"מ במבוי סתום, ואיום בשביתה ב-1 בספטמבר
ליברמן ובן דויד. מו"מ במבוי סתום, ואיום בשביתה ב-1 בספטמבר
(צילום: אלכס קולמויסקי ,עריית חולון ,מוטי קמחי)
בהסתדרות מיהרו לתקוף את ההצעה בחריפות, ואף לטעון כי היא תביא למצב גרוע יותר מהמצב הנוכחי, והערב השיב לה גורם במשרד האוצר שהבטיח כי לא תהיה הצעה אחרת, וכי דרישת המזכ"לית יפה בן דויד ל-10,000 שקלים למורה מתחיל לא תתקבל. "זאת ההצעה האחרונה שלנו", אמר הגורם בשיחה עם ynet. "היא טובה בהרבה ממה שהצענו קודם. לא יהיה שכר של 10,000 שקלים למורה מתחיל. זה שכר לא הגיוני, והוא לא יהיה".
לדברי גורם נוסף באוצר, "מדובר בהצעה נדיבה שהייתה צריכה להיענות בשמחה ובחיוב. כמחצית מהמורים הם גם מחנכים ולפי ההצעה מחנך יקבל עוד 1,100 שקל, דהיינו שהשכר לא יהיה 9,000 שקל אלא 10,100. לא תהיה הצעה טובה מזאת ויש על המורים לשקול אותה היטב".
לפי הצעת משרד האוצר, שכר של מורה מתחיל יועלה ב-30% ל-9,000 שקלים בחודש. לפי הודעת משרד האוצר, גם מורים ותיקים יקבלו תוספות שכר, אולם לא נמסר כמה בדיוק והודגש כי יהיה "תעדוף משמעותי במשאבי ההסכם לטובת המורה המתחיל". הצעת האוצר כוללת גם תמלוגים שונים, כמו הגדלה של עד 90% גמולי התפקיד המוענקים למורים בגין ביצוע תפקידי הליבה, כך שהסכום המינימלי לגמול בגין ביצוע תפקידי חינוך כיתה, ריכוז שכבה וסגנות מנהל (שני ומעלה) יעמוד על לפחות 1,100 שקלים בחודש.

במקביל, בן דויד שלחה הערב מכתב למורים והגננות החברים בהסתדרות המורים, ובו עדכנה אותם שפגישת המו"מ בין הצדדים שנערכה היום התפוצצה. היא הסבירה במכתב את התנגדותה להצעת האוצר: "שוב הוצגה לנו הצעה שעיקרה לפגוע בשכרכם ובתנאי עבודתכם. פקידי האוצר מציגים לציבור נתונים חלקיים ומבצעים מניפולציות במספרים בניסיון להסית נגדנו את הציבור". לדבריה, "הם דורשים בין היתר לבטל את הוותק ובמקום זה לשלם 50 שקלים לכל שנה ובנוסף לפגוע בקידום בדרגות ובמקום זה לשלם 250 שקלים לדרגה (כיום קידום בדרגה משמעו תוספת של 1,200-450 שקלים).
בן דויד הוסיפה: "אני מבטיחה לכם שהסתדרות המורים לא תיתן לכך יד ונמשיך להיאבק מול כל מי שמנסה לפגוע בכם. כמובן שגם שכר התחלתי של 9,000 לא מקובל עלינו לחלוטין ולא יעצרו את הדימום הכבד של מערכת החינוך. משרד האוצר ממשיך בשיטות הישנות שלו ובניסיון לפלג את ציבור עובדי ההוראה בין חדשים לוותיקים ואנו לא נאפשר זאת. נמשיך להיאבק עד להסכם שכר מיטבי לכל עובדי ההוראה".